ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
שיחת חיזוק לחודש אלול

הסגולה של הגאב"ד: כיצד ניתן לזכור את הש"ס?

לרגל זמן אלול מסר הגאב"ד הגאון רבי אשר וייס שיחת חיזוק לאברכי הכוללים והביא סגולות מהש"ס וחז"ל על מעלת חודש אלול ועל הסגולה. צפו בוידאו 

הסגולה של הגאב"ד: כיצד ניתן לזכור את הש"ס?
הגאב"ד הגר"א וייס בשיחתו צילום: צילומסך

שיחה שמסר בעל ה"מנחת אשר" הגאב"ד הגאון רבי אשר וייס לרגל זמן אלול לאברכי הכוללים ותלמידי הישיבות הקדושות ציטט הגאב"ד בלשונו בדבריו ממקורות רבים במרחבי הש"ס ודברי חז"ל ובהם סגולות נפלאות לחודש אלול ולזכות בתשובה שלמה. "אין סגולה חשובה יותר בחודש אלול מהתמדת התורה שעליה אמרו חז״ל אגוני מגנא ואצולי מצלא, דהיינו להציל מן החטא ולהגן מן הפורענות".

הגאב"ד ציטט ממקורות בחז"ל מה הסגולה לזכור את הש"ס והוא להשתעשע בתלמוד תורה כפי שדוד המלך נעים זמירות ישראל אומר "בחוקותיך אשתעשע לא אשכח דבריך".

בהמשך השיחה אמר הגאון בעל המנחת אשר לתלמידים שחשוב שכל אחד יתמקד בכוחותיו של עצמו ובכישרונות שחנן אותו הקב"ה ולא ינסה לדמות לחברו, לא כל אחד יכול להיות ר' חיים קנייבסקי".

בדבריו הוסיף: "מסופר שהרבי הקדוש ר' זושא מאנפולי אחיו של רבי אלימלך מליז'ענסק זע"ע אמר שלמעלה בשמים לא ישאלו אותו מדוע לא היה כמו אחיו רבי אלימלך זי״ע אלא ישאלו מדוע לא היה כמו שרבי זושא יכול לגדול. תורה ושעשוע של תורה הם ארובה לקיום התורה ולתשובה שלמה".

צפו בשיחה המלאה של הגאב"ד הגר"א וייס

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד