כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מחקר חדש

בריטניה: 40,000 ילדים בבתי ספר יהודיים עד 2025

מספר תלמידי בתי הספר החרדיים עולים על הילדים היהודים בבתי ספר יהודיים חילוניים. כך עולה ממחקר חדש של המכון לחקר מדיניות יהודית בבריטניה

בריטניה: 40,000 ילדים בבתי ספר יהודיים עד 2025
ארכיון בחדרי

מספר הילדים היהודים הלומדים בבתי ספר יהודיים בבריטניה צפוי להגיע לכ-40,000 עד 2025, בעיקר בשל הגידול במספר התלמידים החרדים, כך עולה ממסמך חדש של צוות חשיבה בלונדון - המכון לחקר מדיניות יהודית.

המחקר החדש, "בית ספר יהודי או לא-יהודי: מה מסתתר מאחורי החלטות ההורים לגבי איך לחנך את ילדיהם?", בוחן את החינוך היהודי בבריטניה ובשאר אירופה.

מטרתו להדגיש את המניעים השונים של ההורים בעת בחירת בית ספר יהודי או לא יהודי עבור ילדיהם.

חלק מן הממצאים העיקריים, שנכתבו על ידי מנכ"ל חברת המחקר JPR, ד"ר ג'ונתן בויד כוללים:

1. מספר הילדים היהודים הלומדים בבתי ספר יהודיים גדל משמעותית עם הזמן וצפוי להגיע לכ-40,000 עד אמצע שנת 2025.

2. פיתוח זהות יהודית חזקה הוא מניע עצום להורים בבריטניה, צרפת וברחבי אירופה לרישום ילדיהם לבית ספר יהודי.

3. זהות יהודית ברוב המקומות היא הרצון שלילדיהם יהיו חברים בעלי ערכים דומים, למעט צרפת, שבה החשש מאנטישמיות בבתי ספר לא-יהודיים הוא מניע נפוץ יותר.

4. בבריטניה ובצרפת, המניע הנפוץ ביותר להורים לשלוח את ילדיהם לבית ספר לא-יהודי הוא העדפה אקטיבית של סביבה לא-יהודית (משולבת), שצוטטה על ידי כשני שליש מההורים בשתי המדינות.

באמצע שנות ה-50 נרשמו 5,200 ילדים יהודים כתלמידים בבתי ספר יהודיים בבריטניה. עד אמצע שנות ה-90 המספר הזה עלה ל-16,700. בין 2015 ל-2016, המספר עלה ל-32,000.

JPR הוא המכון העצמאי היחיד בבריטניה שמתמחה בחקר מצבן של קהילות יהודיות עכשוויות בבריטניה ובמקומות אחרים באירופה. המחקר נועד לספק הבנה טובה יותר של מי הם היהודים ומה הם מרגישים, או חושבים ועושים, על מנת לעזור לארגונים יהודיים לתכנן בצורה יעילה ואפקטיבית יותר את העתיד.

 

בריטניה יהודים בבריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד