כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לגייס את הקהילה הבינלאומית

ישראל לאירלנד: למנוע מהמשטר בטהרן השגת נשק גרעיני

שר החוץ אלי כהן נפגש היום עם שר החוץ האירי. שר החוץ כהן הדגיש כי ישראל מצפה להידוק הקשר בין המדינות וכי ראוי שהסוגייה הפלסטינית תזכה לגישה עניינית ולא לעומתית מצד אירלנד. סוכם כי ישראל ואירלנד יפעלו לשיפור ביחסים

ישראל לאירלנד: למנוע מהמשטר בטהרן השגת נשק גרעיני
שר החוץ אלי כהן עם השר מיהול מרטין צילום: מירי שמעונוביץ משרד החוץ

שר החוץ אלי כהן נפגש היום עם סגן ראש הממשלה, שר החוץ ושר ההגנה של אירלנד, מיהול מרטין.

השניים דנו בהתפתחויות האחרונות במזרח התיכון. שר החוץ כהן הדגיש כי ישראל מקדמת בברכה תמיכה הומניטרית וסיוע כלכלי לפלסטינים, אך לא תקבל כל התערבות זרה בנושא הסכסוך.

השר כהן הודה לשר החוץ האירי על השתתפות אירלנד בכוח יוניפי"ל הפועל בדרום לבנון והביע צער על מות החייל האירי בדצמבר האחרון, כשעל פי ההערכות, התרחש מירי חיזבאללה.

השר כהן הדגיש כי יש לגייס את הקהילה הבינלאומית ולסכל את זרועות הטרור של איראן בכל מקום ולמנוע ממשטר הטרור הרצחני בטהרן השגת נשק גרעיני.

שר החוץ אלי כהן: "אירלנד יכולה להיות גורם רלוונטי באזור, זאת בתנאי שתנקוט בגישה שתהיה הוגנת ועניינית בנוגע לסוגיה הפלסטינית. ישראל לא תקבל תכתיבים חיצוניים בנושא הסכסוך. ישראל הוכיחה בשנים האחרונות באמצעות חתימה על הסכמי אברהם עם מדינות במזרח התיכון שלא היא המכשול לשלום באזור. אמרתי לשר החוץ האירי שישראל ואירלנד יכולות להעמיק את יחסיהם בתחומי הטכנולוגיה, הכלכלה והתיירות".

 

אלי כהן איראן נשק גרעיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד