כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
סעודיה על הפרק

לפיד נפגש עם בכירי הבית הלבן בוושינגטון

ראש האופוזיציה יאיר לפיד קיים היום פגישות עם בכירי הבית הלבן בוושינגטון. בין היתר נפגש גם עם שליח הנשיא ביידן למזרח התיכון. לפיד אמר: "דמוקרטיות חזקות לא מסכנות את האינטרסים הביטחוניים שלהן בשביל לפתור בעיות פוליטיות"

לפיד נפגש עם בכירי הבית הלבן בוושינגטון
יאיר לפיד עם עמוס הוכשטיין צילום: באדיבות המצלם

במהלך ביקורו היום (שלישי) בארה"ב נפגש ראש האופוזיציה יאיר לפיד עם בכירי הבית הלבן, עם עמוס הוכשטיין, היועץ המיוחד של נשיא ארה״ב לענייני אנרגיה, ועם ברט מקגורק, השליח המיוחד של הנשיא למזרח התיכון.

בהמשך היום יבקר בבניין הסנאט ויערוך פגישות עבודה עם קבוצת סנאטורים, וכן יפגש עם שגריר ישראל בארה״ב, מייק הרצוג. שורת הפגישות מתקיימות במסגרת ביקור מדיני אותו עורך ראש האופוזיציה יאיר לפיד בוושינגטון.

במסגרת הפגישה עם השליחים המיוחדים עמוס הוכשטיין וברט מקגורק נידונו סוגיות אזוריות שונות הנוגעות למזרח התיכון והמפרץ. לפי לשכת ראש האופוזיציה, "לפיד הדגיש את הערכים המשותפים של ישראל וארה"ב כדמוקרטיות חזקות וביקש כי ישמרו על האינטרסים הבטחוניים של ישראל בכל הסכם עתידי, כפי שהוא פעל כשר חוץ וכראש ממשלה".

בשעה זו, עושה דרכו לפיד לבניין הסנאט בוושינגטון שם יקיים פגישות עם הסנטורים ג'ון אוסוף ומארק קלי. כן ייפגש עם קבוצת הסנטורים טים קיין, בן קרדין, ון הולן, כריס מרפי, והסנטורית ג׳קי רוזן. בתום הפגישות ימריא לפיד בחזרה לישראל.

לפיד מסר: "דמוקרטיות חזקות לא מסכנות את האינטרסים הביטחוניים שלהן בשביל לפתור בעיות פוליטיות".

ביקור זה נערך על רקע הביקורת שהשמיע לפיד בשבועות האחרונים על ההסכם שהולך ומתגבש עם סעודיה בתיווך ארה"ב. בריאיון לחדשות 12 אמר, "ישראל לא יכולה להסכים להעשרת אורניום בסעודיה - כי זה מסכן את ביטחון ישראל, וזה מונח עכשיו על השולחן".

בתגובה גורמים בכירים בארה"ב אשר צוטטו ב'ווינט' מתחו עליו ביקורת חריפה ואמרו: "כשנתניהו היה באופוזיציה הוא ביקר את הסכם הגז עם לבנון שלפיד עשה, ויום אחרי שהפך לראש הממשלה הפסיק לדבר על זה. כעת, לפיד באופוזיציה ומבקר את ההסכם עם סעודיה - כי הוא לא רוצה לתת הישג לנתניהו".

עוד ברקע ביקורו של לפיד עומד דיווח כי בכירים בממשל האמריקני אמרו שישנו סיכוי גבוה מאוד שראש הממשלה בנימין נתניהו יוזמן סוף סוף לפגישה המיוחלת בבית הלבן עם הנשיא ג'ו ביידן, זאת על רקע המשבר בין ישראל לארה"ב סביב הרפורמה.

לפי הבכירים, אחד התאריכים שנבדקים הוא ה-18 בספטמבר. נזכיר כי בשיחתם שנערכה ביולי, הנשיא ביידן הזמין את נתניהו לפגישה בארה"ב לראשונה מאז ניצחון נתניהו בדצמבר האחרון, מה שהביא להפוגה במתיחות בין שני המנהיגים.

יאיר לפיד ארצות הברית הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד