י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ערב בלתי נשכח

הקהילה חגגה את הכתרת הרב לבית מדרש "משחת שמן"

קהילה חדשה בעיר מנצ'סטר לזכרו של הרב חיים שאול קאופמן זצ"ל מגייטסהד, חגגה הכתרת רב חדש לקהילה. מטרת הקהילה לנהל חיי תורה עם דקדוק הלכות, עם דגש מיוחד על תפילה בהתלהבות

הקהילה חגגה את הכתרת הרב לבית מדרש "משחת שמן"
הכתרת הרב היימליך צילום: באדיבות המצלם

ערב בלתי נשכח של כבוד התורה התקיים במנצ'סטר - אנגליה ביום חמישי פרשת כי תבוא בראשות רבני העיר, מעל 60 מתפללים התכנסו יחד עם בני משפחותיהם לחגוג את הכתרת הרב לבית מדרש משחת שמן, הדיין הרב חיים הלוי היימליך שליט"א.

משחת שמן, הוא בית המדרש של בני עלייה, שקיבלו השראה מהדרך הייחודית בעבודות ה' של הרב חיים שאול קאופמן זצ"ל מגייטסהד. לפני קרוב לשבע שנים, קבוצה קטנה של אברכים הקימה קהילה להנציח את מורשתו של הצדיק. במטרה לנהל חיי תורה עם דקדוק הלכות, עם דגש מיוחד על תפילה בהתלהבות, ובכך להנחיל "חמימות" בכל תחומי עבודת השם.

הדיין היימליך, שהגיע למנצ'סטר לפני מספר שנים כדי להיכנס לתפקיד ראש הדיינים של 'מחזיקי הדת', הייתה השפעה עצומה על הקהילה שפנתה אליו להכוונה בכל תחומי ההלכה. כתלמיד חכם עצום הרב מתאים להנהיג את בית המדרש.

מאז שהרב נעתר לבקשתו של קהילת משחת שמן, לשמש כרב ומורה דרך שלהם באזור חג השבועות האחרון, הקהילה פרחה עוד יותר. הכתרת הרב נערכה בהיכל 'עטרת רחל' בנוכחות זקן הרבנים, הדיין הרב גבריאל קראוס שליט"א. הדיין הקשיש עשה מאמץ מיוחד להגיע להכתרה, לשמחת כל הנאספים. לדבריו, הוא "חייב הרבה הכרת הטוב" על כל מה שתרם לעיר באמצעות הידע התורני הרב.

רבה של קהילת סאטמר הרב ישראל חיים הורוביץ שליט"א, דיבר על החשיבות של קהילה לקבל את הרב כסמכות העליונה של הקהילה שלו. "עליכם להכיר בכך שהידע של רבכם בתורה עולה בהרבה על שלכם ולהיכנע לדעתו של רבכם".

הרב אריה שונברג, מבכירי המתפללים בבית המדרש הקריא את "כתב ההכתרה". לאחר מכן המשתתפים רקדו לכבודה של תורה.

בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד