כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"אין היגיון"

בתי החולים מתנגדים להנחיית משרד הבריאות

משרד הבריאות הנחה ברקע העלייה בתחלואת הקורונה בישראל, את כלל בתי החולים לבדוק בשבועות הקרובים את כל מי שמתאשפז במחלקות הפנימיות, בתי החולים מביעים התנגדות לכך היות והדבר כרוך בעלויות משמעותיות ובהסטה של כוח אדם

בתי החולים מתנגדים להנחיית משרד הבריאות
מחלקת קורונה בשערי צדק צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

התנגדות מצד מנהלי בתי החולים הממשלתיים להנחיית משרד הבריאות החדשה, לפיה בשלושת השבועות הקרובים יש לבדוק תחלואה בקורונה בקרב כל מי שיתקבל לאשפוז במחלקות הפנימיות באמצעות בדיקת PCR - זאת בכדי לאמוד את היקף התחלואה לשם קביעת מדיניות. 

לפי הדיווח ב'כאן', איגוד מנהלי בתי החולים הממשלתיים שיגר מכתב בנושא למשרד הבריאות בטענה ש"אין היגיון לבדוק את כל המאושפזים". המנהלים טוענים שבשלב זה לא נחוץ ואין היגיון לבדוק באופן גורף את כלל המתקבלים לאשפוז, ומבחינתם מספיק לבדוק רק לפי התוויות קליניות, את מי שמגלה תסמינים.

לטענתם הדבר כרוך בעלויות משמעותיות ובהסטה של כוח אדם, ולדבריהם אין כעת די עודפים לשם כך. נזכיר כי מוקדם יותר השבוע התריעו מנהלי בתי החולים הממשלתיים על מצוקה תקציבית קשה שאליה נקלעו - ובמכתב ששלחו לראש הממשלה נתניהו הם דרשו ממנו להיפגש עימם על מנת לקדם פתרונות בנושא.

בתוך כך, מספר החולים במצב קשה כמעט הכפיל עצמו מאז חודש יוני. בכל יום יש כחמישה חולים קשים חדשים בבתי החולים, בעוד לפני כחודשיים היו בין שניים לשלושה חולים קשים חדשים כל יום. בבתי החולים מאושפזים היום כ-50 חולים קשים, ביוני היו בין 25 ל-30. גורמי במערכת הבריאות אומרים כי 50 חולים קשים עדיין לא מכבידים על מערכת הבריאות, אבל עוקבים אחר המגמה.

הנחיית משרד הבריאות בנושא הבדיקות נשלחה לבתי החולים ביום שני ברקע עליה בתחלואת הקורונה בישראל. לפי המשרד ישנה עדות לעלייה הן בקהילה והן במערך האשפוז, אך היות ומרבית האבחנות הן באמצעות בדיקות ביתיות שאינן מדווחות - קשה לאמוד את היקפי התחלואה והתמונה המשתקפת מייצגת תת דיווח. מטרת ההנחיה, שלפיה יש לבדוק את כלל המתקבלים לאשפוז, נועדה לפי המשרד לאמוד ביתר דיוק את מידת נרחבות התחלואה הנוכחית לשם קביעת מדיניות.

משרד הבריאות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד