כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

יוצאים לטיול בטבע? בקרוב ייאסרו כלים חד פעמיים

כללים חדשים של המשרד להגנת הסביבה יסייעו לניקיון המרחב הציבורי בגנים הלאומיים של רשות הטבע והגנים וימנעו שימוש בכלים חד-פעמיים מפלסטיק

יוצאים לטיול בטבע? בקרוב ייאסרו כלים חד פעמיים
אשפה בנהר הירדן צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן ורשות הטבע והגנים מקדמים כללים לאיסור הכנסת כלים חד-פעמיים מפלסטיק לגנים הלאומיים בישראל.

השרה להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים פירסמו את הכללים להתייחסות הציבור. ההערות התקבלו, חלקן ייושמו בכללים. הנושא יוצג לאישור מחודש במליאת הרשות ולאחר מכן יגיע לאישור וועדת הפנים והסביבה של הכנסת ולועדת חוקה. לאחריהן יועברו לאישור וחתימת השרה להגנת הסביבה ופרסום ברשומות והסברה לאוכלוסייה.

במסגרת טיוטת הכללים החדשים לגנים הלאומיים, מוצעות הוראות חדשות וכן עדכון של הוראות קיימות, הכוללות איסור על הכנסת כלים חד-פעמיים.

הסמכות לקבוע את הכללים החדשים הנוגעים לקביעת ההסדרים להתנהגות המבקרים בגנים הלאומיים, נתונה למליאת רשות הטבע והגנים, באישור השרה להגנת הסביבה.

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן אומרת כי "הכללים החדשים נועדו לשמור על ישראל נקייה וימנעו שימוש בכלים חד פעמיים בגנים הלאומיים שלנו. הכלים החד פעמיים מזהמים את הסביבה ומקורות המים שלנו ובתהליך הפירוק שלהם הופכים לחלקיקי פלסטיק זעירים העלולים לחדור למערכות הטבעיות הרגישות במיוחד בשמורות ובגנים הלאומיים. אנחנו ממשיכים במגמה של הפחתה במקור ועוברים לכלים רב-פעמיים- עכשיו גם בגנים הלאומיים של רשות הטבע והגנים והופכים את ישראל לנקייה ובריאה יותר".

לדברי רעיה שורקי, מנכ"לית רשות הטבע והגנים: "חוק עזר לגנים לאומיים חוקק בשנת 1967 ומאז עבר שינויים ותיקונים קלים מספר פעמים ובהתאם לשינוי ההתנהגות והנורמות בציבור. אני רואה חשיבות רבה בהוספת כלל בנושא כלים חד פעמיים ומעבר לשימוש ברב פעמי בגנים הלאומיים. בהתאם לתפקידי הרשות, הכללים יאפשרו שמירה על ערכי הטבע והמורשת המצויים בגנים במקביל לבריאות הנופשים".

 

חד פעמי רשות הטבע והגנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד