י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
יחכו לסעודיה

ישראל מקיימת מגעים חשאיים עם אינדונזיה לקראת נורמליזציה

ישראל מקיימת מגעים חשאיים ישירים עם אינדונזיה, המדינה המוסלמית הגדולה בעולם. לפי ההערכות, האינדונזים יחכו להסכם עם סעודיה לפני שינסו לגבש נורמליזציה עם ישראל

ישראל מקיימת מגעים חשאיים עם אינדונזיה לקראת נורמליזציה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

ישראל מקיימת מגעים מול גורמים בממשל אינדונזיה, המדינה המוסלמית הגדולה בעולם, זאת על רקע המגעים מול סעודיה, כך פורסם ב"ויינט".

לישראל אין יחסים דיפלומטיים עם אינדונזיה, אך היא מקיימת עימה קשרי מסחר, ושיתופי פעולה שונים. מאחורי המגעים לקראת נורמליזציה מעורבים אף האמריקנים. לפי ההערכות, אינדונזיה תמתין להסכם בין ישראל לסעודיה בטרם תנסה להשיג נורמליזציה עם ישראל.

נזכיר על רקע זאת כי השבוע נמצאת משלחת בכירים אמריקאים בריאד כדי להיפגש עם עמיתים סעודים על מנת לדון בהסכם נורמליזציה אפשרי בין ממלכת המפרץ לישראל.

ביקורם של האמריקאים יחפוף עם משלחת פלסטינית שתגיע כדי לדון לגבי נורמליזציה סעודית שתשליך על הפלסטינים.

דובר הבית הלבן סרב להגיב בעוד שדובר מחלקת המדינה אמר שאין להם מה להודיע. דובר שגרירות סעודיה בוושינגטון לא הגיב לבקשת תגובה.

סעודיה מוכנה לוותר על עמדתה הציבורית מהעבר נגד נורמליזציה עם ישראל בהיעדר פתרון שתי המדינות, אך ריאד עדיין לא צפויה להסכים להסכם עם ירושלים שלא תכלול התקדמות משמעותית לקראת ריבונות פלסטינית, כך לדברי גורמים הבקיאים בנושא.

נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד