ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
שיא כל הזמנים

15% מקולות הבוחרים תומכים במפלגה עם תומך נאצים

אם להסתמך על סקר שפורסם אמש. חודש לפני הבחירות בגרמניה, "הבוחרים החופשיים" בראשה עומד אדם עם רקורד אנטישמי מביש, מגיעה בסקרים לשיא כל הזמנים שלה - 15% מקולות הבוחרים

 15% מקולות הבוחרים תומכים במפלגה עם תומך נאצים
גרמניה צילום: Pixabay

האם משתלם בגרמניה של 2023 להיחשף כמי שהיה בנערותו אנטישמי עם מנהגים ניאו נאצים? בהחלט כן בבוואריה, אם להסתמך על סקר הבחירות שהתפרסם אמש. חודש לפני הבחירות במדינת המחוז ו"הבוחרים החופשיים" המפלגה העצמאית שבראשה עומד הוברט אייונגר, סגן ר"מ בוואריה, מגיעה בסקרים לשיא כל הזמנים שלה - 15% מקולות הבוחרים, כשעד היום ניבאו לה הסקרים בין 11%-14% מהקולות.

לפני כ-10 ימים נחשף כי אייונגר הפיץ עלון אנטישמי בתיכון, ונהג להצדיע במועל יד, לצטט נאומים של היטלר, ולשאת את "מיין קאמפף" בילקוטו. באותו סקר אגב מגיעה מפלגת הימין הקחתוני AfD עם 14%, טיפה פחות מהמפלגה של איוונגר.

לפני כמה ימים נחשף שאייוונגר נהג להצדיע במועל יד בתיכון. בתוכנית "Report Munich", של הערוץ הציבורי הבווארי, חברו לשעבר לכיתה מריו באואר טען: "הוא נכנס מדי פעם לכיתה וביצע את ההצדעה להיטלר. הוא גם חיקה את נאומי היטלר לעתים קרובות מאוד".

חבר נוסף לכיתה (שביקש להישאר בעילום שם) אמר כי לאחר טיול בית ספר לאתר מחנה ריכוז, אייוואנגר "עשה בדיחה על יהודים שזכורה לי כדוחה מאוד". האם פרץ הסיפורים מן התיכון קשור לבחירות המתקרבות בעוד שישה שבועות? חבר אחר לכיתה של האחים, טען כי מדובר בקמפיין ממוקד לפגיעה בסגן ראש ממשלת בוואריה. לפי המגזין "פוקוס", מורה לשעבר של אייוונגר שחשפה את פרשת העלונים אמרה: "הגיע הזמן שנפיל את הגרב החומה הזו".

אנטישמיות גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד