י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
זו התוכנית של נתניהו

האמריקניים שוחחו עם בכירים בקואליציה על פשרת הרפורמה

בימים האחרונים שוחחו גורמים אמריקנים בהם מ"מ שגריר ארה"ב בישראל עם בכירים בקואליציה וניסו לדחוף לפשרה בהליך חקיקת סעיפי הרפורמה המשפטית. בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל להציג לציבור מתווה חד צדדי לריכוך הרפורמה, גם ללא הסכמת האופוזיציה

האמריקניים שוחחו עם בכירים בקואליציה על פשרת הרפורמה
בנימין נתניהו במעון הנשיא צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בצל הניסיונות של ראש הממשלה בנימין נתניהו להביא להסכמות יחד עם נשיא המדינה יצחק הרצוג על הרפורמה המשפטית, בימים האחרונים שוחחו גורמים אמריקנים בהם מ"מ שגריר ארה"ב בישראל עם בכירים בקואליציה וניסו לדחוף לפשרה.

על פי דיווח בגל"צ, הגורמים האמריקנים הסבירו את העמדה האמריקנית והחשיבות הגדולה בעת הזו.

עוד דווח בגל"צ כי רה"מ נתניהו שוקל להציג לציבור מתווה חד צדדי לריכוך הרפורמה המשפטית, ללא הסכמת האופוזיציה וכזה שיהיה בהסכמה על חלק מראשי הקואליציה. הרעיון בא במקרה ובו הקואליציה והאופוזיציה לא יסכימו לשוב למו"מ. נתניהו מתכוון להציג את המתווה לפני נסיעתו לאו"ם.

נזכיר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג מכתב התחייבות לנשיא המדינה יצחק הרצוג על ידי פרקליטו האישי עוה"ד מיכאל ראבילו בו הוא מתחייב לקיים את עקרונות ההסכם עליו מדברים כעת בניסיונות להגיע לפשרה על הרפורמה המשפטית.

על פי דיווח בחדשות 13, אנשי האופוזיציה מהמחנה הממלכתי, שביקשו לברר עם בית הנשיא על רצינות הכוונות של ראש הממשלה נתניהו עודכנו על קיום מכתב המדובר של נתניהו.

בנוסף, ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר מסר לאחר שנועד היום בין היתר עם שר המשפטים יריב לוין כי הוא מוכן ומעוניין להתקדם לכיוון של פשרה.

בנימין נתניהו הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד