ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
עריקה נועזת

הטייס הרוסי שערק לאוקראינה במסוק צבאי מספר על הדרמה

טייס מסוק רוסי שערק לאוקראינה חשף פרטים על המבצע הנועז לטוס מעבר לגבול במסוק שלו. את דבריו פרסם המודיעין הביטחוני של אוקראינה. "פניתי לנציגי המודיעין האוקראיני, הסברתי את מצבי"

הטייס הרוסי שערק לאוקראינה במסוק צבאי מספר על הדרמה
הטייס (מימין) מספר על העריקה צילום: צילום מסך

טייס מסוק צבאי רוסי שערק לאוקראינה בחודש שעבר חשף פרטים על המבצע הנועז לטוס מעבר לגבול במסוק ה-Mi8 שלו, בראיון שפרסם המודיעין הביטחוני של אוקראינה.

גורמים אוקראינים פרסמו כי שמו של הטייס הוא מקסים קוזמינוב, הוא הסביר בראיון כיצד הוא תכנן את עריקתו ומדוע נאלץ לעשות זאת.

"פניתי לנציגי המודיעין האוקראיני, הסברתי את מצבי, הם הציעו את האפשרות הזו: "קדימה, אנחנו מבטיחים את שלומך, מבטיחים מסמכים חדשים, מבטיחים פיצוי כספי", אמר הטייס בהקלטה שפורסמה ביום שני.

ראש המודיעין הביטחוני של אוקראינה, קירולו בודאנוב, חשף באוגוסט כיצד פקידים אוקראינים הצליחו לעזור לטייס לערוק. "הצלחנו ליצור את התנאים להוציא את כל משפחתו, ובסופו של דבר ליצור את התנאים כדי שיוכל להשתלט על המסוק עם הצוות שלא ידע מה קורה", אמר בודאנוב אז לרדיו ליברטי האירופי.

"שני אנשים נוספים היו איתו - צוות מלא של שלושה אנשים בסך הכל. כשהבינו היכן נחתו, הם ניסו להימלט. למרבה הצער, הם חוסלו. היינו מעדיפים לקחת אותם בחיים, אבל זה מה שיש".

בראיון שפורסם ביום שני, פירט הטייס כיצד התפתח האירוע. "במהלך טיסה אחת הבנתי שאני קרוב לגבול, אמרתי לעצמי: 'בוא ננסה, אני לא כל כך רחוק'. ולאחר שקיבלתי החלטה סופית, טסתי בגובה נמוך במיוחד במצב רדיו שקט. אף אחד לא הבין מה קורה איתי בכלל".

הטייס אמר כי הוא הצליח לנחות באוקראינה, שם פגשו אותו פקידים אוקראינים. ה-CNN דיווח, כי נסיבות הריאיון אינן ברורות, אך נראה היה שהטייס מדבר בחופשיות.

באותו זמן, ערוץ טלגרם רוסי לא רשמי, שהופתע מנתוני הטיסה, דיווח כי מסוק Mi8 טס לאוקראינה ונחת בטעות באזור פולטבה.

"אף אחד לא עשה את זה בעבר, אבל אני מקווה שנוכל עכשיו להגדיל את זה", אמר בודאנוב.

בראיון שפורסם, הטייס גם דחה מידע שקרי רוסי שהופץ על הפלישה לאוקראינה. "האמת היא שאין כאן נאצים או פשיסטים. ממש בושה מה שקורה כאן. רצח, דמעות, דם. אנשים פשוט הורגים אחד את השני. ואני לא רוצה להיות חלק מזה", אמר.

"מה שקורה עכשיו הוא פשוט רצח העם של העם האוקראיני. המניע לפעולה שלי היה לא לתרום לפשעים האלה. אוקראינה תנצח באופן חד משמעי במלחמה הזו פשוט בגלל שהעם מאוד מאוחד. לפני כן הם לא היו כאלה, אבל עכשיו הם מאוד מאוחדים. כל העולם עוזר להם, כי בראש ובראשונה צריך להעריך חיי אדם".

הטייס גם קרא לרוסים אחרים בצבא לערוק לאוקראינה. העיתונאי האוקראיני יורי בוטוסוב, בעל קשרים במשרד ההגנה, דיווח כי "המסוק שלם לחלוטין ויתווסף לכוחות המזוינים של אוקראינה לאחר בדיקה מפורטת של הציוד שלו".

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד