א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
חוויה מזעזעת ומרגשת

התלמידים פרצו בבכי: "ניסו להשמיד אותנו אבל הם לא הצליחו"

ארגון CTeen הפועל בכל רחבי העולם עם בני הנוער היהודים מסכם מסע מיוחד וראשון מסוגו בפולין ובישראל של עשרות נערים יהודים דוברי ספרדית מפנמה, פרו, ונצואלה, ארגנטינה, בהשתתפות ארגון Mosaic United הפועל ברחבי העולם לחיזוק הזהות היהודית בקרב בני הנוער

התלמידים פרצו בבכי: "ניסו להשמיד אותנו אבל הם לא הצליחו"
מסע מיוחד וראשון מסוגו בפולין צילום: "מרכז 302"

עשרות בני נוער דוברי ספרדית מכל רחבי דרום אמריקה השתתפו במסע מרגש וארוך של שלושה שבועות שבו ביקרו במחנות ההשמדה בפולין ובמקומות הקדושים בישראל

"התביישתי להיות יהודי" משתף איתן וולמן נער בן 16 "חזרתי לעם ישראל ואני יותר מתמיד גאה ביהדות שלי! ניסו להשמיד את כל היהודים אבל הם לא ידעו שאנחנו רק נצמח מזה" איתן גר בבואנוס איירס הוא לומד בתיכון חב"ד ע"ש וולפסון והוא חבר ופעיל בסניף המקומי של חב"ד לנוער שארגן את הטיול הראשון באירופה לבני נוער דוברי ספרדית.

הביקורים במחנות טרבלינקה, אושוויץ בירקנאו, ומיידאנק, היו מטלטלים הם השפיעו רגשית על בני הנוער במיוחד על רבים מבני הנוער שהיו להם קרבה משפחתית ממדרגה ראשונה לקורבנות השואה. איתן ממשיך ואומר "לא האמנתי לגודל של של מה שקורה שם אתה יכול לקרוא ולשמוע על זה אבל שאתה רואה את זה בעניים שלך זה אחרת לגמרי.

עבור אנדרס בן ה-18 זה היה חוויה בלתי נשכחת "כשהלכנו בגטו ורשה דמיינתי את המקום ששם סבתי נולדה, כל כך הרבה אנשים נאצלו לחלוק את אותו הרחוב בתנאים קשים".

כשהגענו ליער לופוצ'ובו הוא לא היה מוכן ופרץ בבכי "אני עומד במקום שבו הביאו 1400 יהודים ופה ירו בהם" אנדרס נפל על הכתפיים של נער שהיה לידו שהוא הכיר אותו גם כן מהטיול העכשווי, זאת היתה חוויה מזעזעת ומרגשת.

אנדרס משתף כי חשוב מאוד לכל אחד לראות את הדברים האלה במציאות במיוחד לאור העלייה באנטישמיות בעולם "עלינו להיות בטוחים שההיסטוריה לא תחזור על עצמה"

הטיול התקיים מה-9 עד ה-30 ביולי על ידי צוות מיוחד דובר ספרדית בהפקת הרב חי כהן מנהל אגף חב"ד לדוברי ספרדית במרכז השליחות העולמי של חב"ד בניו יורק הטיול התאפשר על ידי עזרה מיוחדת של ארגון Mosaic United יחד עם קרן מרומים בראשות השליח הרב בנצי ליפסקר שחברו יחד על מנת לתת את החוויה המיוחדת לבני הנוער מדרום אמריקה.

הרב כהן ממשיך ומשתף: "רבים מבני הנוער מגיעים אלינו מערים קטנות מאוד שהם שם היהודים היחידים בכל העיר, המסע הזה מחזק אותם ונותן להם תחושת שייכות לעם ישראל ועוזר להם בקושי הגדול בחיי היום יום".

"בני הנוער שחוזרים מהטיול משמשים כשגרירים אמיתיים של עם ישראל ושל ארץ ישראל" משתף הרב משה קוטלרסקי יו"ר מרכז השליחות העולמי של חב"ד בעולם "הנערים לא רק שלא מתביישים ביהדותם אלא נושאים בגאון את המורשת היהודית" הרב משה קוטלרסקי ממשיך ומשתף בשל המצב הכלכלי הירוד בדרום אמריקה רבים מבני הנוער לא יכלו להרשות לעצמם טיול כזה בשיתוף פעולה מדהים עם ממשלת ישראל וארגון Mosaic United וקרן מרומים הצלחנו להוציא לפועל מסע מיוחד וראשון מסוגו שההשפעה שלו תימשך עוד שנים ארוכות.

חב"ד פולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד