כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ברקע המגעים מול החרדים

הרמטכ"ל יורד מהגדר: "עמדתנו ברורה – גיוס לכולם"

הרמטכ"ל הרצי הלוי מביע התנגדות לחוק הגיוס בנאום שנשא הערב באומרו: "עמדתנו ברורה – גיוס לכולם, זה כוחו של צה"ל"

הרמטכ"ל יורד מהגדר: "עמדתנו ברורה – גיוס לכולם"
הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי יורד מהגדר ונוקט לראשונה עמדה בדבר חוק הגיוס. הלוי אומר כי מדינת ישראל חייבת למען ביטחונה להמשיך ולקיים את מודל צבא העם.

בנאום שנשא הערב (רביעי) בטקס 'אמץ לוחם' בבסיס הקרייה בתל אביב, תקף את חוק הגיוס המתגבש ואמר: "זהו מודל המחייב גיוס מכמה שיותר חלקים באוכלוסייה הישראלית. בהתאמות הנכונות, יש מקום ויש דרך ליישם זאת בחברה הישראלית המתפתחת. עמדתנו ברורה – גיוס לכולם".

עוד אמר הרמטכ"ל הלוי: "בייחוד בימי מחלוקת בחברה הישראלית, צה"ל הוא הפתרון המאחד והמלכד, ויש בו מקום לכולם. מול צעירים השוקלים לא להתגייס, האמירה היא ברורה: אנחנו נחיה כאן, במדינת ישראל, תמיד. לשם כך עלינו להגן. כל מי ששוקלים לא להתגייס, ישאלו את עצמם מה יהיה אם כולם ינהגו כמותם. בימים של מחלוקת, קשה ככל שתהיה, אסור לאבד כיוון. צה"ל הוא המקום הנכון להיות בו".

דבריו מגיעים ברקע הודעתו השבוע של מנהל הגימנסיה הרצליה בתל אביב, זאב דגני, על התפטרותו במחאה על החלטת של הוועד המנהל של בית הספר לאסור לקיים בו אירוע סרבנות גיוס. כ-200 בני נוער מבתי ספר שונים היו אמורים להכריז באירוע על סירובם להתגייס לצה"ל. דגני הודיע כי יישאר בתפקידו עד שיימצא לו מחליף. אתמול הודיע יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר כי דגני חזר בו מהתפטרותו.

 

הרמטכ"ל הרצי הלוי גיוס חרדים לצה''ל חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד