כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מבנים ומכוניות נסחפו

גשמים עזים גרמו להצפות בבולגריה, יוון וטורקיה

גשמים עזים גרמו למותם של 14 בני אדם בבולגריה, יוון וטורקיה. השיטפונות הרסו גשרים, תקעו תיירים וסחפו מכוניות ומבנים. אלפי משקי בית עדיין היו מנותקים מהחשמל ביום רביעי

גשמים עזים גרמו להצפות בבולגריה, יוון וטורקיה
השטפונות בצפון יוון צילום: באדיבות חברת פספורטכארד ומגנוס איתור וחילוץ

סופות עזות פקדו חלקים מבולגריה, יוון וטורקיה עם כמויות גשם קיצוניות, וגרמו לשיטפונות שהרגו לפחות 14 בני אדם, הרסו כבישים והובילו לפינויים של אלפים.

ביוון, שם שיא המשקעים שטף את אזור מרכז המדינה השבוע, מניין ההרוגים עמד על שלושה, לאחר שהרשויות חילצו ביום רביעי שתי גופות נוספות. אלפי משקי בית נותקו מחשמל וממים זורמים.

בטורקיה, שבעה בני אדם נהרגו בשיטפונות בצפון-מערב המדינה ביום שלישי האחרון, לפי שר הפנים. ובכירים בבולגריה אמרו ביום רביעי כי ארבעה בני אדם מתו בשיטפונות בחוף הים השחור של המדינה.

שירות הכיבוי של יוון מסר ביום רביעי כי הוא קיבל יותר מ-2,000 קריאות לעזרה ב-24 שעות. בין האזורים שנפגעו בצורה הקשה ביותר הייתה העיר וולוס, נהרות מים זרמו ברחובות, עצים עקורים ומכוניות זרמו ברחובות.

הנזק לכבישים וגשרים היה כל כך גדול עד שוולוס למעשה "נחתך לשניים", אמר ראש העיר לטלוויזיה היוונית, והוסיף כי העיר ללא חשמל לחלוטין וכי ברוב האזורים אין מים זורמים. השיטפונות הפריעו למאמצים לתקן את הנזקים, אמר.

המים תקעו תושבים ונוסעים כמו סטברוולה קיריאקו, שנלכדה במשך ארבע שעות בתחנת הרכבת וולוס ביום שלישי לאחר שההצפה עצרה את הרכבות. "פחדנו לחצות את הכביש - מי השיטפונות זרמו במורד הרחוב, אז עלינו על ספסלים מחוץ לתחנה וחיכינו שם", אמרה בראיון טלפוני ל'ניו יורק טיימס'. בסופו של דבר, לדבריה, היא הצליחה לעזוב בסיוע נוסעים אחרים ומעבר בכביש כשהיא שקועה במים עד הברכיים.

בטורקיה, מאות עובדי חירום והצלה פעלו בשיטפונות ביום רביעי. הצפות גרמו נזק ליותר מ-1,700 בתי מגורים וחנויות באיסטנבול, ויותר מ-30 בני אדם נפצעו, לפי הרשויות בטורקיה, קבוצת אנשים נלכדה בקפיטריה של ספרייה ציבורית.

בבולגריה הכריזו השלטונות על מצב חירום בצ'ארבו, במחוז בורגס, העיירה נמצאת יחסית קרוב לגבול התורכי, האזור שנפגע בצורה הקשה ביותר בים השחור, ומאות אנשים פונו מאתרי קמפינג שהוצפו. שורה ארוכה של מכוניות נתקעה בבישים מחוץ לצ'ארבו ביום רביעי כשתיירים ותושבים ניסו לעזוב.

נהרות שוצפים על גדותיהם הרסו כבישים וגשרים באזור, בניינים נהרסו ומכוניות נסחפו לים. חלק מהאזורים בחוף עדיין היו ללא חשמל ביום רביעי.

"החדשות המעוררות תקווה היום הן שהגשם פסק, והמצב מתחיל לאט לאט להתנרמל", אמר ראש הממשלה ניקולאי דנקוב לכתבים ביום רביעי.

יוון טורקיה שטפונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד