כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לייבל'ה במהדורה שבועית

היועץ לראש העיר נחשף בטעות להפתעת יום ההולדת

והשבוע בלייבל'ה: הפרשן הכלכלי מהארץ שפגש את החסידים בזקופנה, כיצד גילה היועץ לראש העיר על היומולדת בהפתעה שארגנו לו? והיכן הרבנית קולדצקי מסרקת את הפאה? הרקדן שנעצר במכס של פולין, הכתב שעלה לישיבת מערכת מכסא הספר בעיר הצפונית. וגם: הפגישה בין זייברט לגודי סילמן 

היועץ לראש העיר נחשף בטעות להפתעת יום ההולדת
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה שוב סוגר שבוע, והשבוע הוא שבוע בלבד לפני יום הדין הגדול והנורא שלייבל'ה מתכונן אליו בדחילו ורחימו בבחינת אכלו משמנים ושתו ממתקים כי חדוות ה' וכולי. לייבל'ה שלא מפסיק לקבל הזמנות לאירועים, קורס מרוב הזמנות ולכן הוא יפתח בסיפור מרתק שמובא פה בחשיפה ראשונית. 

זו הייתה אמורה להיות יומולדת הפתעה. לאחר מחשבה ותכנון, ובחירה בפינצטה של החברים הכי הטובים על ידי הרעייה שתחי', הוחלט לחגוג יומולדת לאחד מיועציו של ראש עיר שבימים אלה יושב רגל על רגל, מבסוט מהחיים. אלא שכאן אירעה תקלה: מי שגם הוזמן לאירוע היה ראש העיר בעצמו שכמובן הבטיח את השתתפותו ביומולדת ליועצו הבכיר שצועד איתו כברת דרך ארוכה. (ראש העיר מגדיר את היועץ "כמו בן שלי").

עוזרת ראש העיר מיהרה לרשום האירוע ביומן שמסונכרן באופן מידי עם היומן של היועץ שמקבל דרך קבע את הלו"ז העמוס של ראש העיר. כך גילה לפתע היועץ הנרגש על היומולדת המתוכננת. המזכירה המסורה שקלטה את הטעות מיהרה למחוק. ללייבל'ה נודע שהיא גם התקשרה ליועץ לבדוק האם קיבל משהו, "לא חשוב מה, מחקתי, לא משהו קריטי" אמרה ליועץ שנחנק מצחוק.

היועץ שמר את הדבר בליבו. לא סיפר לחברים וגם לא לרעייתו, ובבואו ל"פגישה" שנקבעה כפיתיון למסיבה הסודית, סיפר את הדברים לחברים בפני ראש העיר. לייבל'ה מעיד שהחברים שחשבו שהפתיעו את היועץ כבשו את פניהם בקרקע.

את החתונה לנכדת ח"כ גפני לא היה ניתן לפספס בסוף שבוע שעבר. גפני שאמנם במפלגות כבר אין לו כוח כמו בעבר ניסה את מזלו בשירה וזמרה גם בחתונה וגם בשבע ברכות. 

בחתונה עצמה ראה לייבל'ה את איש התקשורת הבכיר ישראל כהן בסוד שיח של ממש עם מזכיר הממשלה יוסי פוקס. לייבל'ה שמע את חוק הגיוס עף ברקע 

בשבע ברכות שנערך למקורבים ראה לייבל'ה את פנחס ארליך מנהל האגף לתרבות תורנית בעיריית ירושלים שחבש כובע ובירך על הכוס בשמחה.

אשתו של לייבל'ה הגברת הינדל'ה שמתכוננת תמיד מוקדם לקראת החגים הבעל"ט עושה כבר בימים אלו את הקניות של בגדי החג עם השובר שלייבל'ה דאג לה מאלו שמביאים ישועה, היא כמובן שלחה את הפאה לסירוק אצל הפאנית מירי שם היא ראתה את הפאה של הרבנית לאה קולדצקי בתו של מרן שר התורה זצ"ל, לייבל'ה שמח מאוד לראות שגם אצל הנשים יש את מה שנקרא בענף הפאניות "הפאנית של גדולי ישראל".

ובשדה התעופה הבינלאומי של קטוביץ נעצר השבוע איש החסד והרקדן הירושלמי יענקל'ה קורבליט בחשד להכנסת 'גפילטע פיש' לפולין. לאחר דין ודברים שעשה עם אנשי המכס בפולין ולאחר שטען בפניהם שמדובר סה"כ בתפוחי אדמה הוא שוחרר לדרכו עם כל הסחורה הישר לרכבו של הרב פאמפ מדינוב שהמתין לו בחוץ. יצוין כי במהלך הבדיקה הקפדנית של אנשי המכס הפולנים חשב יענקל'ה בליבו על הבני יששכר זיע"א ובזכות זה יצא לחופשי עם כל הסחורה. לייבל'ה מעריץ את יענקלה. 

והנה התמונה לאחר שהגפילטע ממאה שערים שוחרר מהמכס. 

במערכת 'משפחה' שם נערכים במרץ לגיליונות החגים, נערכה השבוע ישיבת מערכת ייחודית. עורך המגזין אריה ארליך יחד עם עורך קולמוס ישראל אלתר גרובייס ומנהל המערכת אהרן קליגר התכנסו לישיבת זום עם הסופר הצפוני של העיתון המתגורר בגליל. לייבל'ה שחלף במקום נדהם לפתוח את דלת חדר הישיבות הקטן בעיתון ולגלות את הכתב משתתף בישיבת המערכת כאשר ספר מקומי אברך מאנ"ש דק"ק שמתפרנס ממספרה בביתו, גוזז את מחלפות ראשו של פינס תוך כדי השתתפות פעילה בישיבת המערכת, ויהי לפלא, מה שנקרא סופר ספר ומספרה.

ויו"ר 'המחנה הממלכתי' בני גנץ ממשיך לבקר אצל החרדים, השבוע ביקר במערכת עיתון 'משפחה' וגם במשרדי איש יחסי הציבור יוסי רוזנבוים בירושלים שם ישב לשיחה מרתקת על המגזר. 

את יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן ראה לייבל'ה בבית הכנסת תולדות יציק בלייקווד רגע לפני שהוא חוזר לארץ להמשך החקיקה.  

השבוע נראה חבר וועדת חוקה ח"כ ארז מלול בכמה אירועים, עם משקפי שמש במקומות סגורים. לייבל'ה שלא הבין מדוע, שאל והבין שהח"כ עבר איזה ניתוח בעיניים ולא מדובר בלייזר. כמובן רק בריאות.

בין מכתב לנתניהו לפעילות חשאית בנושא אומן נסע השר מאיר פרוש לבית דגל התורה בבני ברק בכדי לחתום על הסכם פוליטי ראשון בבית שמש שהייתה למעשה ההכרזה על מפץ 'דגל התורה-שלומי אמונים'. הדובר שמואל קרמרסקי היה בשטח לתעד את החתימה ההיסטורית.

והשבוע אי אפשר היה לפספס את החתונה של איש התקשורת ישכר זלמנוביץ שהתחתן עם בחירת ליבו לבית אסולין בכפר חב"ד. לייבל'ה ראה את כל המי ומי שהגיעו לחופה ולחתונה עצמה. בחתונה עצמה לייבל'ה נדהם מההנחיה של הדוד הגדול, עורך 'משפחה' יוסי אליטוב. 

בין היתר ראה לייבל'ה את איש יש עתיד הדר סגל בשיחה עם העיתונאי יענקי פרבר, השניים ליבנו את המצב במדינה. הדר הוא בנו של זאב סגל ז"ל, שהיה משפטן ופרופסור למשפטים ואישיות מוערכת בעולם המשפט.

בהמשך ראה את חיים טרייטל, יענקי הרשקוביץ, יענקי פרבר, יוסף ריס, ויוסי לוי אביהם של החיילים החרדים בצה"ל. 

מי שכמעט קפץ השבוע לבריכה כמו פרוש היה היועץ יצחק פלדמן שנצפה באירוע סגור בירושלים נח על שפת הבריכה לאחר שנאם ונאם ולא הפסיק כמעט כמו בפודקאסט 'זכרון מוישה'. 

את הצלם משה גולדשטיין ראה לייבל'ה השבוע כחסיד לפני רבו בקבלת קהל של הרבי אצל חסידיו בבני ברק. מוישי שעובד כצלם כל השנה הפעם הגיע להזכיר את שמו ושם משפחתו כנהוג בכדי להיכתב בספרם של צדיקים גמורים. 

אפרופו בני ברק, העיתונאי יאיר שרקי הגיע לעשות יום בעיר ולבדוק את הדופק לקראת הבחירות. הוא תועד ברחוב מבסוט על החיים. 

בציון הקדוש של הבעל שם ממיכלשטאט בגרמניה שכידוע מקום לסגולה ראה לייבל'ה את גדול הזמר החסידי ארל'ה סמט מעתיר בתפילה לצד מנכ"ל רדיו 'קול חי' אבי רוזן בעת מעמד תפילת רבים עם הגאב"ד הגר"מ גרוס. 

בקרעסטיר שבהונגריה נצפה איש הפרסום וההפקות נתי קרויזר מעתיר אצל ר' ישעיה'לה בן ר' מוישה לישועת הכלל והפרט ולשנה טובה ומתוקה.

בזקופנה בפולין ראה לייבל'ה שיחת וידאו של הפרשן הכלכלי של הארץ נחמיה שטרסלר יחד עם הפרשן החרדי ישראל כהן. בחורי 'הרימותי' של גור שראו את שטרסלר ידעו שהוא וכהן בקשר צמוד עד שביקשו לקיים שיחת וידאו. 

ובבני ברק השבוע חגיגה גדולה בשבע ברכות לרגל נישואי בן סגן ראש העיר שלמה קוסטליץ שם ראה לייבל'ה את בכירי הסיעה בעירייה ואנשי לשכת ראש העיר הבא חנוך זייברט שמחים מתמיד.

אפרופו זייברט, בליל שבת האחרון הוא ראה ברחוב שפת אמת בבני ברק אמירת 'גוט שאבעס' לבבית בין גודי סילמן המועמד למועצת העיר לבין ראש העיר הבא חנוך זייברט.

את משמח הלבבות הנודע הרב מיכאל לסרי ראה לייבל'ה השבוע בעיר אילת יושב בחנות 'שילב' והוגה בתורה ובינתיים הילדים והנכדים חוגגים על האשראי. 

את מגיש המהדורה המרכזית של חדשות 12 דני קושמרו, ראה לייבל'ה מקיים ראיון עם סגן שר החקלאות ח"כ משה אבוטבול, בתערוכת 'אגרו משוב' לחקלאי ישראל שנערכה בתל אביב.

מנצח מקהלת 'מלכות' הידועה פנחס ביכלר נצפה מתחדש בחנות המותג GB לקראת החגים. 

בחנות G&G בניו יורק, ראה לייבל'ה את פרויקטור מירון האגדי, יוסי דייטש, יחד עם האב השכול מאסון מירון, הרב מאיר נחמן אלחדד ובנו, יו"ר עמותת קדושי מירון, שמעון ישראל אלחדד, מנהלים דיון סוער על עתידו של ההר.

את איש יחסי הציבור הגוראי פנחס פלינקר שיודע לפתוח דלתות בבתי האדמו"רים והרבנים, ראה לייבל'ה כשהוא מתברך בחמימות מראש הישיבה הגר"ד לנדו לשנה טובה ומבורכת.

את הנגיד הרבני רבי יצחק שפירא שידיו רב לו בעשיית חסד באינספור תחומים, ראה לייבל'ה כשהוא מודד את דלת הכניסה לקמפוס החדש והמרווח של המרכז החרדי להכשרה מקצועית בבית שמש יחד עם המנכ"ל אברהם הורן בכדי לדעת היכן בדיוק להניח את המזוזה עפ"י דקדוקי ההלכה. לייבל'ה יודע לומר כי הנגיד שלא נח לרגע מעשייה ציבורית מסייע רבות למרכז החרדי.

ובעוד הזירה המוניציפאלית רותחת, מועמד הסיעה המרכזית בבית שמש חנוך דרנגר נצפה מחויך מתמיד עם מנכ"ל משרד העבודה והאיש החזק בש"ס ישראל אוזן במהלך טקס קביעת המזוזות לקמפוס החדש והמרווח של המרכז החרדי להכשרה מקצועית בבית שמש.

בבית שמש תפס לילבל'ה את ממונה החברה הכלכלית הרב פרנקל חונך את האמפי פארק החדש במהלך הרמת כוסית לחברה.

ומי שמעמיקים את החיבור למגזר החרדי הם בכירי אגף השיווק של בנק הפועלים בביקור בישיבת בית מתתיהו במסגרת סיור ליל שישי בעיר התורה והחסידות בני ברק - ביוזמת משרד הפרסום 'גל אורן לרנר'.

לייבל'ה התרגש להיכנס לבתיהם של גדולי ישראל יחד עם הנגיד הרב שמואל הלפרין להזמינם למעמד סיום המשניות הגדול שיתקיים בעשרת ימי תשובה בירושלים, לייבל'ה ראה שם גם את האסטרטג דוד פישל. לייבל'ה כעת ממתין לשמחה הגדולה של אלפי מסיימים.

את המפיק יעקב חיים מילר ראה לייבל'ה בתפילה בביהמ"ד ליד ציון הרבי מחב"ד בקווינס. 

גם את ידידו של מילר, יענקי ברגר ראה לייבל'ה השבוע בברוקלין חוצה את הכביש בבטחה. 

בבית המדרש של חסידות בעלזא ב- 43 איפה שלייבל'ה אוהב להתפלל בשבתות הוא ראה את איש החסידות מירושלים אביגדור פריד לוגם קפה אחרי שחרית. 

ומי שדווקא יצא לרכוש בסופר בשדרה ה- 13 היה מנכ"ל איחוד מוסדות גור יונתן בורנשטיין שחיפש במקרר סלט טוב להשביע את רעבונו. 

ועדיין באמריקה: בויליאמסבורג ראה לייבל'ה את הרב דוד שפר ראש ישיבת 'אורייתא' מתברך מהרבי המשמח מלאשנץ שבירכו בחמימות.

ובפינת הפרסום השבועית, לייבל'ה נחשף לעסק חדש של השחקן החרדי חיים אליעזר פונפדר, עסק שיעיף אתכם לווָאלקֶענֶעס (לעננים). 'ווָאלקֶענֶעס' זה בר נרגילות נייד לאירועים. זה נשמע מעניין. תאחלו לו בהצלחה גדולה בעסק. 

לפינת השמחות והמזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לשמעון גולדברג סגר"ע בית שמש ויו"ר ועדת תכנון ובנייה לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה. גולדברג עצמו צייץ תמונה שלו עם הבייבי החדש וכפי שנחשף בטוויטר כל שנה חוגג שמחה.

ברכת מזל טוב לעיתונאי הוותיק אליעזר שולמן עורך 'המבשר' לרגל שמחת הולדת הנכד בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב ליעקב מורגנבסר, דוברו של ח"כ משה גפני, לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה.

ברכת מזל טוב ליוסי זליקוביץ יו"ר ארגון חסדי שבתאי מירון ומנהל מרפאות מאוחדת צפת ומרום הגליל, לרגל שמחת נישואי הבת בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לבעל מנגן משה שטקל מויז'ניץ לרגל שמחת נישואי בתו השבוע, שטקל זכה לריקוד עם הרבי מויז'ניץ וכמובן רקד עם השטריימל החדש מבית המותג המוביל "וויינער'ס שטריימלעך". 

ברכת מזל טוב לנחמן גולדשטיין נכדו ויד ימינו של הגר"ש ארוש ומבחירי כולל 'עמלים' לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לקבלן האגדי דודי אייזנבך מעסקני העיר בית שמש לרגל אירוסי בתו עם החתן פנחס רבינוביץ בנו של משה רבינוביץ מעסקני באיאן מירון.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד