א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
חשודה נעצרה

בכיר רוסי ובנו נפצעו קשה מפיצוץ בטלפון הנייד

בכיר רוסי משירות הביון נפצע קשה יחד עם בנו כאשר פצצה אוקראינית שהוחבאה בטלפון הנייד שלו התפוצצה. יורי אפאנסבסקי, בן 64, מאושפז במצב אנוש יחד עם בנו. מקורות רוסים האשימו את השירות החשאי האוקראיני בפיצוץ ברפובליקה העממית לוהנסק הכבושה ברוסיה

בכיר רוסי ובנו נפצעו קשה מפיצוץ בטלפון הנייד
יורי אפאנסבסקי צילום: רשות המכס בלוהנסק

בכיר בשירותי הביטחון הרוסיים ה-FSB נפצע קשה לאחר פיצוץ בביתו בלוהנסק. יורי אפאנסבסקי, בן 64, מאושפז לצד בנו במצב אנוש, לפי הדיווחים ברוסיה גם בנו נקלע לפיגוע. הרוסים טוענים כי מטען חבלה הוטמן על ידי קבוצת חבלה אוקראינית בטלפון נייד שנמסר לו.

מקורות רוסים מאשימים את השירות החשאי SBU האוקראיני בתקיפה ברפובליקה העממית לוהנסק הכבושה ברוסיה.

אפאנסבסקי היה ראש המכס באזור לוהנסק שבאוקראינה שרוסיה סיפחה ב-2014. הוטלו עליו סנקציות על ידי בריטניה, האיחוד האירופי, קנדה, שוויץ ויפן.

ברוסיה דווח כי אישה נעצרה לאחר שעל פי החשד מסרה לו טלפון נייד ובתוכו מטען נפץ, היא נחקרת בגין ניסיון רצח ומסירת פצצה לאיש FSB.

"היא הגישה לו טלפון נייד עם מטען חבלה שהופעל לאחר הפעלת הטלפון. התוקפת עצורה, היא כבר הודתה", מסרה ועדת החקירה הרוסית. החוקרים "חקרו מגוון רחב של אנשים" ו"תפסו חפצים מעניינים" על רקע הפיצוץ.

בדיווח ברוסיה נאמר כי גם אשתו נפצעה בפיצוץ. בהודעה מוועדת החקירה הרוסית נאמר: "האיש ובנו נפצעו קשה, כרגע הם נמצאים במתקן רפואי".

מלחמת אוקראינה רוסיה אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד