כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
קרבות בספרא

מתוסכל: חבר המועצה מש"ס מנסה לתקוע הקמת אודיטוריום לציבור החרדי

הצבעה שהייתה השבוע בוועדת תכנון ובניה סביב מתחם ורבורג חושפת קרבות פנימיים קשים בתוך הסיעות החרדיות ואת הכאוס שמוביל חבר המועצה חיים כהן בתוך סיעת ש"ס. השבוע כהן הצביע נגד חבריו לסיעה, נגד יתר חברי המועצה החרדים - ונשאר בודד במערכה | כל הפרטים

מתוסכל: חבר המועצה מש"ס מנסה לתקוע הקמת אודיטוריום לציבור החרדי
כיכר ספרא בירושלים צילום: Anna Kaplan/Flash 90

בשבוע האחרון אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובניה בירושלים את הסבת "מתחם המריבה" בקרית יובל (ורבורג) לפארק עירוני כולל אודיטוריום בגודל של 2,400 מטר שישמשו את ילדי וכלל תושבי השכונה.

עם זאת, על אף שנראה כי מדובר במהלך מתבקש למען הציבור, הנושא הפך במהירות להיות מנוצל ע"י גורמים שונים לנקמנות, מה שמציף שוב את הקרבות שמוביל חבר המועצה מסיעת ש"ס הרב חיים כהן, נגד חלק גדול מחברי המועצה החרדים.

המגרש המדובר עומד במרכז השיח סביב קרית יובל בעשור האחרון. מדובר במתחם שנמצא בשכונה שמתמודדת בשנים האחרונות עם מאבקים בלתי פוסקים מצד הציבור החילוני שמבקש להצר את ההתרחבות המבורכת של בני התורה באזור.

במשך השנים הייתה שאיפה להקים במתחם בתי ספר ומוסדות חינוך, אולם חרף הרצון של כלל הגורמים, ובראשם ראשי סיעת דגל התורה, הדבר לא צלח. בסופו של דבר נמצא פיתרון אחר והעירייה העניקה את בית הספר ליידי דייוויס לטובת הבנות החרדיות.

לאחר שהוסדר עניין החינוך, קידום הקמת הפארק העירוני הינו אינטרס ראשון במעלה של הציבור החרדי, שברובו מורכב ממשפחות צעירות שזקוקות לשטחי משחק בשכונה הצפופה, ואמור לשרת מטבע הדברים בעיקר את ילדי השכונה – שרובם המוחלט הינם חרדים

בנוסף לזאת, הקמת האודיטוריום השכונתי גם היא בשורה אדירה לילדי השכונה, שלאחר פתרון מצוקת בית הספר, הדבר היחיד שחסר זה מתחם לפעילות רבות באזור, במקביל לגני שעשועים ומתחמים פתוחים.

זו הסיבה שכלל חברי המועצה החרדים בעירייה, בגיבוי מלא של כלל הציבור החרדי בקרית יובל, הצביעו לטובת הפרויקט, מלבד חבר המועצה חיים כהן שצירף אליו בדיל תמוה את חבר המועצה נציג חסידות גור יוחנן ויצמן שאין לו כל קשר לפעילות שנעשתה לאורך השנים למען תושבי קרית יובל. מלבדם, כלל חברי המועצה תמכו בתכנית.

במהלך ישיבת המועצה נדהמו החברים מהמופע הביזארי שחיים כהן הציג כאשר הוא מאמץ לעצמו תדמית של לוחם למען מוסדות החינוך בקרית יובל. "בישיבת המועצה, כהן שמנהל מאבקים עם מרבית חברי המפלגות החרדיות החל להשתולל ואמר כי מדובר בהפרת סיכום של דגל כלפי הציבור" מתאר לבחדרי חרדים אחד מחברי המועצה שנכח בוועדה. "זה היה מוזר מאוד, כי כהן, לא קשור לדגל התורה, והוא האחרון שדואג לציבור הזה".

חבר המועצה יוחנן ויצמן, שאין לו כמעט קשר לנעשה בקרית יובל, הצטרף לזעם הקדוש נגד הפליית הציבור הליטאי כביכול ואמר כי "זה המגרש האחרון שאפשר לבנות עליו בתי ספר לטובת הציבור בקריית יובל, כעת אנחנו מונעים את האפשרות הזאת". למרבה השעשוע של כלל חברי הוועדה ויצמן צעק לאחריה לעבר נציגי 'דגל': "אתם בוגדים במצביעים שלכם".

הסכסוכים של כהן

אלא שכמובן מדובר באירוע אחד שיושב על סיפור גדול הרבה יותר. העובדה שחבר מועצה מש"ס מצביע לא רק נגד חברי סיעתו אלא גם נגד חברי המועצה חרדים אחרים, היא תוצר של מערך קרבות נרחב שכהן מנהל בכל החזיתות, כמעט עם כלל חברי המועצה וצוותי עירייה.

אבל לפני זה חשוב לקבל קצת רקע על הקרבות שמתנהלים מתחת לפני השטח בספרא ונחשפים כאן לראשונה. ש"ס הירושלמית נשלטת על ידי יו"ר הסיעה צביקה כהן שנחשב לאחד מהפוליטיקאים המיומנים והאהובים ביותר שיש לש"ס ברחבי הארץ.

מי שקורא תיגר על מנהיגותו הוא חיים כהן, מקום 2 ברשימה, שנכנס לרשימת ש"ס. במשך שנים כהן רצה להתקדם במעלה הסולם, עד שבבחירות האחרונות קודם אברהם בצלאל לכנסת וכהן תפס את מקומו.

מיד אחרי שקיבל את תפקיד הסגן, החל לחתור תחת יו"ר הסיעה צביקה כהן ותחת ההנהגה שלו, כשהוא מנסה להביא 'ניצחונות' במטרה להראות שהוא המתאים ביותר לנהל את סיעת ש"ס הירושלמית.

בשבוע שעבר נחשפה המתיחות הפנים סיעתית לעין כל. בעיריות קבוע הנוהג שתפקיד יו"ר וועדת הבחירות שייך לראש העיר. אברהם ובר, איש דגל התורה – הסיעה החרדית הגדולה ביותר במועצה, הביע עניין בתפקיד, וראש העיר משה ליאון נתן לו אור ירוק להציג התמודדות.

אלא שחיים כהן גילה הזדמנות. למרות שעל מומחיותו וניסיונו של ובר אין עוררין, הוא החליט לרקוח דיל עם כל המפלגות החילוניות, התעוררות, מרץ, חביליו וכל הגורמים הפועלים נגד הדת בירושלים, במטרה לבחור מועמד אחר ולנגח את ראש העיר, את סיעת דגל התורה ובעיקר את יו"ר הסיעה שלו שכביכול לא מגלה יוזמה במאבקים פוליטיים.

בסופו של דבר וובר נבחר ברוב עצום לבושתו של חיים כהן שהסתובב כארי בסוגר באולם המועצה והבטיח נקמה.

חיים כהן המתוסכל, היה חייב להוכיח שהוא פועל למען הציבור החרדי וביקש לנקום בכל מי שלא סייע לו להיבחר. זו הסיבה שנולד ספין מתחם וברבורג שבמסגרתו כהן ניסה לפגוע בקידום הקמת מתחם של גני משחקים ופנאי לאלפי הילדים בקרית יובל.

אל חיים כהן הצטרף יוחנן וייצמן במטרה 'לתקוע' את אלפי הילדים משכונת קרית יובל בלי גן משחקים ובלי אולם כינוסים. אלא שלמרבה ההפתעה גם המזימה הזו כשלה, והתוכנית עברה בוועדה המקומית ברוב לא צפוי. 

פנינו לחיים כהן לקבלת תגובה על הדברים, היא תפורסם לכשתתקבל.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד