כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
לקראת הנסיעה ההמונית

נתניהו שוחח עם נשיא אוקראינה: "להבטיח את הגעת המתפללים לאומן"

ראש הממשלה נתניהו שוחח כעת עם נשיא אוקראינה. במהלך השיחה רה"מ העלה גם את הצורך להבטיח ככל הניתן הגעה של מתפללים לאומן

נתניהו שוחח עם נשיא אוקראינה: "להבטיח את הגעת המתפללים לאומן"
נתניהו בשיחת טלפון צילום: הלשכה

לקראת נסיעתם של אלפי חסידי ברסלב לאומן: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (חמישי) עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. מדובר בשיחה הראשונה בין המנהיגים מזה תשעה חודשים.

על פי הודעת לשכת נתניהו: "שני המנהיגים דיברו על המשך הסיוע הישראלי לאוקראינה לרבות לפליטים מאוקראינה השוהים בישראל, וכן, על המשך קידום סיוע בפיתוח וקידום מערכות הגנה אזרחיות.

ראש הממשלה העלה גם את הצורך להבטיח ככל הניתן את ההגעה של מתפללים לאומן השנה במטרה להבטיח את חופש הפולחן", נמסר.

כזכור, אמש דיווחנו כי בצל היחסים המתוחים בין ישראל לאוקראינה, מתנהלים מגעים מתקדמים לשיחת טלפון בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

ההערכה הייתה כי השיחה תתקיים ב-24 השעות הקרובות, מה שאכן קרה בסופו של דבר. פקיד אוקראיני בכיר טען כי ראש הממשלה נתניהו הוא שיוזם את השיחה זאת על מנת להבטיח שהגעתם של החסידים לאומן בראש השנה תעבור בשלום.

יצוין כי בקייב קיים תסכול וכעס רב על ממשלת ישראל, ואף אכזבה אישית מנתניהו - המנהיג המערבי מלבד ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן שלא הגיע לביקור באוקראינה.

בכירים אוקראינים טוענים כי טענת נתניהו שהוא לא מגיע לקייב מסיבות ביטחוניות לא מחזיקה מים בהתחשב בהגעה הנרחבת של מנהיגים - כולל נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.

אומן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד