כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
עקב דבריו המחפירים

חבר הפרלמנט היהודי דורש למשוך את עיטור הכבוד שהוענק לאבו מאזן

ראש עיריית פריז מגנה את דבריו האנטישמיים של אבו מאזן. חבר הפרלמנט מאיר חביב דורש ממנה למשוך את עיטור הכבוד שהיא העניקה לו בשם עיריית פריז

חבר הפרלמנט היהודי דורש למשוך את עיטור הכבוד שהוענק לאבו מאזן
אבו מאזן ברמאללה צילום: פלאש 90

בעקבות דבריו המקוממים של יו"ר הרשות הפלסטינית על השואה, חבר הפרלמנט מאיר חביב דורש מראש עריית פריז למשוך את עיטור ה-"גרנד וורמיי", שהוענק ליו"ר הרשות הפלסטינית ב-2015 ומסמל את הכרתה של העיר פריז לאבו מאזן כ"איש שלום". זאת לאחר דבריו של יו"ר יו"ר הרשות הפלסטינית, במועצת פת"ח האחרונה לפיהם היטלר נלחם ביהודים בגלל "הלוואות בריבית".

דבריו המקוממים הובילו לגינוי של ממשל ביידן והאיחוד האירופי וגם של ראש עיריית פריז, האן הידלגו, בעצמה שפרסמה בטוויטר: "דבריו האנטישמיים של אבו מאזן בלתי מתקבלים על הדעת. אני מגנה אותם בכל תוקף. תמיכתי ומחשבותיי הולכות לקהילה היהודית בפריז, ובכל העולם שמתכוננת לחגוג את השנה החדשה".

בפוסט שפרסם הערב חביב, הוא מתייחס לגינוי של ראש עיריית פריז ואומר: "עדיף מאוחר מאשר לעולם לא! עכשיו צריך שהדיבורים יובילו למעשים. צריך למשוך את עיטור ה"וורמיי" שהוענק לאבו מאזן - מכחיש שואה סדרתי שכולו מונע משנאת יהודים! פניתי כבר מספר פעמים לראש עיריית פריז בדרישה לבטל את העיטור, המהווה את אות הכבוד המכובד ביותר של עיריית פריז. לאחר הרצח של תושבת פריז לשעבר וחברתי לספסל הלימודים, אסתר הורגן ז"ל, ביקשתי שוב לבטל את ההחלטה להוקיר את אבו מאזן כאיש שלום, אך קיבלתי מראש העירייה תשובה לפיה האישה עומדת על דעתה ואינה חוזרת בה מהחלטתה. פריז חייבת להתנער מכל לחשד מול הגזענות, הכחשת השואה, השחיתות, ההומופוביה ושנאת היהודים".

כזכור כפי שדיווחנו, יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן, מכחיש שואה ותיק ואנטישמי גדול, נאם בכנס מועצת המהפכה של פת"ח, והשמיע טענות אנטישמיות הזויות ואמר שהיהודים נרצחו בשואה לא בשל דתם, אלא בגלל אהבתם לכסף.

"בספרים יהודיים רבים כשהם אומרים שהיטלר הרג את היהודים בשל יהדותם, אז לא, הם נלחמו בהם בשל תפקידם החברתי ולא בשל דתם. היטלר נלחם ביהודים כי הם עסקו בריבית ובכסף, היהודים האשכנזים לא הגיעו מגזע שמי, ולכן יש כאלה שאומרים שהם אינם יהודים".

 

 

אבו מאזן הכחשת שואה מאיר חביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד