כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הבחירות הסוערות בב"ב

סוף לווטו? המכתב הדרמטי של ראש הישיבה

מכתבו של הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, מזקני חברי מועצת גדולי התורה, הביא לשינוי כיוון בדגל התורה - שכזכור הטילה ווטו על מועמד אגודת ישראל בשל טענות שהשמיעו מספר קהילות בבני ברק | "מביאים אנו על בני הציבור החרדי מחלוקת רעה, שאחריתה מי ישורנו", כתב ראש הישיבה | כל הפרטים

סוף לווטו? המכתב הדרמטי של ראש הישיבה
הגרמ"ה הירש בביקור אצל הגרמ"צ ברגמן צילום: שוקי לרר

גורמים ב'דגל התורה' מעריכים כי המפלגה צפויה להסיר את הווטו ממועמד אגודת ישראל לראשות עיריית בני ברק חנוך זייברט. זאת, בשל התנגדות של כמה מחברי מועצת גדולי התורה להטלת הווטו - שגרם לסערה גדולה בתוך 'יהדות התורה'.

מי שמוביל את הסרת הווטו הוא אחד מזקני מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', הגאון רבי מאיר צבי ברגמן. לפי הפרסום בעיתון משפחה, בערב השבת האחרונה התקבל מכתב מפתיע בבית ראש ישיבת סלבודקה, עליו חתום הגרמ"צ ברגמן.

במכתב מביע הגרמ"צ את דעתו הנחרצת - נגד הטלת הווטו. המכתב נותר סודי ביותר, אך ציטוטים של כמה שורות מתוכו פורסמו על ידי העיתונאי ישראל גרובייס. שם, מסביר הגרמ"צ ברגמן שמשמעות הווטו על זייברט היא: ש"בזה מביאים אנו על בני הציבור החרדי מחלוקת רעה, שאחריתה מי ישורנו".

מה שגרם לשליחת המכתב, היה ביקורו של ח"כ יעקב אשר שהגיע כמה ימים קודם לכן להתייעץ עם הגרמ"צ ברגמן בדבר שאלת הווטו. הגרמ"צ הביע את התנגדותו הנחרצת, אלא שאשר טען כי ראש ישיבת סלבודקה הגרמ"ה הירש נוטה לתמוך בווטו.

בעקבות המידע החליט הגרמ"צ לשגר מכתב אישי שבו הוא מביע את דעתו ומבקש להימנע מצעד שעלול להצית את אש המחלוקת. ואכן, בערב שבת האחרונה הגיע נאמן ביתו של הגרמ"צ אל מעונו של הגרמ"ה ומסר לידיו את המכתב. בעיקרי הדברים טען הגרמ"צ כי "אין הצר שווה בנזק המלך". אין שום עניין ותועלת שמצדיקה מלחמה מיותרת בבני ברק.

הגרמ"צ מתייחס במכתב גם לטענות שהשמיעו נגד זייברט. ובנוסף גם לטענה שהווטו לא מנוגד לכאורה להסכם המפורש בין דגל לאגודה, אלא שלדבריו אפשר לפתור את כל העניין, כי "בחכמה יהיה ניתן לקבל ערבויות מהמועמד הנ"ל (-זייברט. יא"ג), לשמירת הזכויות המגיעות בדין לקהילות בני התורה וחניכי הישיבות בעירנו בני ברק".

ומכל מקום, מסכם הגרמ"צ במילים מפורשות שנכתבו בכתב ידו - אין כאן תועלת וטענה שמצדיקה מחלוקת. עם קבלת המכתב זימן הגרמ"ה הירש למעונו את הדיין הנודע הגאון רבי יהודה סילמן אב"ד בית הדין בבני ברק, מי שמונה לעסוק בנושא הבחירות בבני ברק - וכפי הנשמע הוא בין מצדדי הווטו. הגרמ"ה הורה לגר"י סילמן לעלות שוב אל מעונו של הגרמ"צ ברגמן על מנת לשמוע את דעתו בעניין.

במהלך הפגישה שב הגרמ"צ והשמיע את דברו להגר"י סילמן, שמנגד, השמיע בפני הגרמ"צ את הנימוקים להטלת הווטו, כשבעיקרם התנהלותו של זייברט לאורך הקדנציה הקודמת ותלונות גבאי הקהילות. הגרמ"צ השיב לרב סילמן כבראשונה, שביחס להתנהלות ושמירת זכויות הקהילות בבני ברק בעתיד, אינו רואה את התועלת הגדולה שתצמח מהחלפתו של זייברט בנציג אחר עושה דברו.

הגרמ"צ הוסיף ואמר לדיין הרב סילמן, כי לפי איך שקיבל ושמע מחנוך זייברט, הוא אכן מעוניין לשמוע את התלונות, ולעשות ככל יכולתו על מנת לתקן את הנדרש ממנו. והוסיף הגרמ"צ, כי ניכרים דברי אמת. וכי יש עם מי לדבר, וצריכים לבחון שוב את הדברים.

בימים האחרונים התברר שישנם עוד כמה חברים במועצת גדולי התורה הליטאית, שמצטרפים לדרישה להסיר את דרישת הווטו ולגשת למשא ומתן ישיר שבו יסדירו את כל הטיעונים.

הגרמ"צ ברגמן הרב מאיר צבי ברגמן בחירות מוניציפליות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד