ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"לכן אני נאבק למען רפורמה"

לוין על החלטת בג"ץ: "פוגעת בחלשים - משפחות נותרו עם מקרר ריק"

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין הגיב להחלטת בג"ץ בעניין תלושי המזון ותקף: "זו החלטה שפוגעת בחלשים ובעניים ביותר בחברה, רגע לפני חגי תשרי". לדבריו, "הגיע הזמן שבבית המשפט העליון ישבו שופטים מכל חלקי העם"

שר המשפטים יריב לוין
שר המשפטים יריב לוין צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין התייחס הערב (חמישי) להחלטת בג"ץ להוציא צו על תנאי נגד חלוקת תלושי המזון של משרד הפנים ואמר: "החלטת בג״ץ לעצור את תלושי המזון היא ביטוי נוסף לפער שבין שופטי בג״ץ לבין העם".

שר המשפטים הוסיף ותקף: "זו החלטה שפוגעת בחלשים ובעניים ביותר בחברה, רגע לפני חגי תשרי. משפחות רבות, שמאות השקלים הללו היו קרן אור עבורן, נותרו עם מקרר ריק".

לוין הוסיף: "קו ישיר מחבר בין הפסיקות הרבות של בג״ץ, שסיכלו את מהלכי הממשלה והכנסת להוצאת המסתננים מהארץ, לבין ההחלטה הזו.

הגיע הזמן שבבית המשפט העליון ישבו שופטים מכל חלקי העם. שופטים שמבינים לנפשם ולצרכיהם של מליוני אזרחים, שמחוברים לערכים של רוב העם. לכן אני נאבק למען רפורמה במערכת המשפט. לכן אסור לנו לוותר על זכותנו למערכת משפט מגוונת והוגנת".

כזכור, בג"ץ הורה מוקדם יותר למדינה להקפיא את מיזם תלושי המזון של משרד הפנים. זאת, אחרי שהשבוע אישרה ועדת הכספים להעביר 400 מיליון שקל לטובתו.

השופט אלכס שטיין שהחליט על הצו על תנאי נימק את ההחלטה "בשל החשש ממעשה עשוי שייתר את הדיון בעתירה" נגד המיזם. עם זאת, שטיין הבהיר כי אין בהחלטה "להביע דעה לגופם של דברים לכאן או לכאן".

 

יריב לוין בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד