ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"משבר חירום"

אסיר שישי מת תוך חמישה שבועות בכלא שבו נעצר טראמפ

עשרה אסירים בכלא מחוז פולטון, בג'ורג'יה, מתו בשנת 2023 בלבד. כמה מאלה אפילו לא הורשעו בפשע ופשוט לא יכלו להרשות לעצמם סכום כסף לשחרור ערבות. אם טראמפ יורשע באשמת נסיון הטיית תוצאות הבחירות, הוא עלול לרצות מאסר בכלא הזה

אסיר שישי מת תוך חמישה שבועות בכלא שבו נעצר טראמפ
כלא שמור: אילוסטרציה צילום: Pixabay

אסיר שישי מת במהלך חמישה שבועות בכלא הידוע בו נעצר דונלד טראמפ. מספר ההרוגים הכולל לשנת 2023 בכלא מחוז פולטון, ג'ורג'יה, מגיע לעשרה בני אדם. הרשויות המקומיות כינו את המצב כ"משבר חירום".

האדם האחרון שמת בכלא, שונדרה דלמור, בן 24, נמצא ללא רוח חיים במהלך בדיקה שגרתית בשעה 20:19 ביום חמישי ה-31 באוגוסט, כך אמר צוות הכלא. לטענתם, הוא הובהל לבית החולים שם נקבע מותו ביום ראשון ה-3 בספטמבר. אם טראמפ יורשע באשמת נסיון הטיית תוצאות הבחירות, הוא עלול לרצות מאסר בכלא הזה.

הוא נעצר על ידי משטרת אטלנטה בגין פריצה והפרעה לשוטרים. למרות שהואשם, הוא לא הורשע בפשעים אלה. הוא יכל להשתחרר בערבות של 2,500 דולר, אך הוא לא יכול היה לשלם את הכסף.

בשבוע שעבר אסיר נוסף, סמואל לורנס, נמצא מת בכלא, ימים לאחר שהתחנן לעזרה פדרלית.

פאלון מקלור, מנהלת מדיניות והסברה של איגוד חירויות האזרח האמריקאי של ג'ורג'יה, אמרה: "רוב האנשים שמתו במעצר היו במעצר במשך פרק זמן משמעותי ורבים מהם בגלל כמה אישומים קטנים במיוחד".

ביולי האחרון פתח משרד המשפטים בחקירה לאחר מותו של אסיר נוסף, לשון תומפסון, בן 35, עורכי הדין של משפחתו אמרו שהוא נאכל חי על ידי פשפשים שהיו במיטה.

עורכי הדין של בית הסוהר של מחוז פולטון, פרסמו פרטים על תוצאות הנתיחה שלו, לפיהם הוא סבל מ'הזנחה חמורה' ומייסורים קשים אחרים שתרמו למותו.

משרד המשפטים מסר: "בהתבסס על חקירה נרחבת, המחלקה מצאה הצדקה משמעותית לפתוח בחקירה, כולל האשמות לפיהן אדם כלוא מת מכוסה בחרקים וזוהמה בכלא במחוז פולטון שאינו בטוח מבחינה מבנית, אלימות במקום הביאה לפציעות חמורות ולרציחות, ושוטרים עומדים לדין על שימוש בכוח מופרז".

גב' מקלור תיארה את הבעיות בכלא כמערכתיות עקב הצפיפות בכלא. היא התייחסה גם לאלה שנשארו שם בגין ביצוע 'פשעים ברמה נמוכה יותר' ואינם מסוגלים לעמוד בתשלום שחרור בערבות.

דונלד טראמפ ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד