כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לאחר הדיווחים מסין

אפל הפסידה 200 מיליארד דולר תוך יומיים

חברת אפל האמריקאית הפסידה 200 מיליארד דולר תוך יומיים לאחר הדיווחים על איסור שימוש אייפון בסין לעובדי המגזר הציבורי. האיסור יכול להיות סימן מבשר רעות עבור אפל

אפל הפסידה 200 מיליארד דולר תוך יומיים
אייפון. אילוסטרציה צילום: unsplash

מניית אפל ירדה ב-3.4% ביום חמישי בעקבות דיווחים לפיהם סין מתכננת להרחיב את האיסור על השימוש באייפון לסוכנויות וחברות ממשלתיות. כך דיווחה רשת CNN.

המשקיעים מוטרדים מהיכולת של החברה הציבורית היקרה בעולם לעשות עסקים בכלכלה השנייה בגודלה בעולם. אפל חטפה את הנפילה היומית הגדולה ביותר שלה מזה למעלה מחודש ביום רביעי. החברה הפסידה כ-200 מיליארד דולר תוך יומיים, ומנייתה היתה אתמול עם הביצועים הגרועים ביותר במדד הדאו ג'ונס.

כפי שדיווחנו, סין היא השוק הזר הגדול ביותר למוצרי חברת אפל בסין, והמכירות הסיניות היוו כחמישית מסך ההכנסות של החברה בשנה שעברה. אפל לא חושפת את מכירות האייפון לפי מדינה, אבל אנליסטים בחברת המחקר TechInsights מעריכים שהיו יותר מכירות אייפון בסין מאשר בארה"ב ברבעון שעבר. אפל גם מייצרת את רוב מכשירי האייפון שלה במפעלים סיניים.

אפל, שבסיסה בקליפורניה, ממלאת גם היא תפקיד חשוב בכלכלת סין, כתב ביום רביעי ברנדון ניספל, אנליסט כלכלי. בשל כך, החברה "נחשבה כבטוחה יחסית בסין מהגבלות ממשלתיות". האיסורים הקרובים מציגים שאלה חשובה, הוא כתב: "האם הממשלה משנה את עמדתה?".

ביום רביעי האחרון, ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח כי סין אסרה על שימוש באייפון עבור פקידי ממשל מרכזיים וכי מנהלים הודיעו לצוותים על האיסור באמצעות קבוצות צ'אט.

ביום חמישי דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג כי האיסורים הללו הורחבו לחברות שעובדות עם המדינה, כולל ענקית האנרגיה, חברת פטרוצ'יינה, חברת נפט מרכזית בסין המעסיקה מיליוני עובדים ושולטת בחלקים נרחבים של הכלכלה הסינית.

סין אייפון ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד