כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
החזיר עם ריבית

מאסק לווה מיליארד דולר מהחברה שלו בעת רכישת טוויטר

האיש העשיר בעולם אילון מאסק, לווה מיליארד דולר מחברת הלווינים שלו 'ספייסאקס' באותו חודש של רכישת טוויטר. יצרנית הרקטות הלוותה לבעלים כסף במספר הזדמנויות במהלך השנים האחרונות

מאסק לווה מיליארד דולר מהחברה שלו בעת רכישת טוויטר
הסמל החדש של טוויטר צילום: אילון מאסק טוויטר

אילון מאסק לווה מחברת הלווינים 'ספייסאקס' (SpaceX) שבבעלותו מיליארד דולר בערך בזמן שרכש את חברת המדיה החברתית שנודעה בעבר בשם טוויטר.

ההלוואה יוצאת הדופן היא הדוגמה האחרונה לאופן שבו האיש העשיר בעולם גרף מזומנים מאימפריית החברות שלו מבלי להיפרד ממניות, מה שמאפשר לו לגייס כספים למגוון הרחב של עסקיו.

חברת SpaceX אישרה את ההלוואה, מאסק משך את כולה באותו החודש, כך על פי הדיווח ב'וול סטריט ג'ורנל'.

לא ברור מדוע לקח את ההלוואה, מאחר והחזיר את ההלוואה זמן קצר לאחר שלווה את הכסף, הוא החזיר מיליארד דולר עם ריבית ל-SpaceX בנובמבר האחרון. מאסק וחברת SpaceX לא הגיבו לבקשות להגיב על הדיווח.

בנובמבר האחרון, כשמאסק החזיר את הכסף, הוא גם מכר מניות טסלה בשווי של כמעט 4 מיליארד דולר, והוא מכר סכום דומה בחודש שלאחר מכן, מה שהביא את הסכום הכולל של מניות יצרנית הרכב שמכר על פני תקופה של יותר משנה. בסביבות 39 מיליארד דולר.

מאסק אמר שהוא שילם יותר מ-11 מיליארד דולר מסים בשנת 2021, והוא שילם כ-25 מיליארד דולר במזומן כחלק מהעסקה ב-44 מיליארד דולר לרכישת טוויטר, שהפכה לשם 'אקס' X.

אילון מאסק טסלה טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד