כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מאות השתתפו במעמד הכנסת ספר התורה להכנסת אורחים רשב"י שנסתיימה כתיבתו ע"י מאורי התורה והחסידות

ריקודים לכבודה של תורה נערכו ברחבת ציון התנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי במעלה הר מירון • ראשי הכנסת האורחים זכו לפקוד את מעונם של גדולי ומאורי התורה והחסידות בבני ברק אשר כתבו אות בספר התורה וחתמו על מכתב נלהב למען הכנסת האורחים • לכבוד התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי

מאות השתתפו במעמד הכנסת ספר התורה להכנסת אורחים רשב"י שנסתיימה כתיבתו ע"י מאורי התורה והחסידות
הכנסת ספר תורה למירון צילום: באדיבות המצלם

מאות השתתפו ביום שלישי האחרון במעמד הכנסת ספר התורה שנערך ברוב פאר והדר באתרא קדישא מירון על ידי הכנסת אורחים רשב"י העומדת בראשות הרב יעקב פרלמוטר והרב מאיר קרליבך הפועלים במהלך השנה כולה לרווחת רבבות הפוקדים את מקום מנוחת התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי מזה עשרות שנים.

במעמד החגיגי ורב רושם לקחו חלק מאות בראשות תלמידי חכמים ומוקירי תורה שהשתתפו בתהלוכה שיצאה לכבודה של תורה ממתחם הכנסת אורחים רשב"י ועברה בציון הקדוש שם נערכו ריקודים לכבודה של תורה ולכבודו של רשב"י זיע"א, אשר לשמו ולזכרו הוכנס ספר התורה המהודר.

יממה קודם לכן זכו ראשי הכנסת אורחים רשב"י להיכנס למעונם של גדולי וצדיקי הדור בעיר התורה בני הרק אשר כתבו אות בספר התורה המהודר וחיזקו את ידיהם של ראשי הכנסת אורחים רשב"י הפועלים במהלך השנה כולה, לילות כימים למען רבבות המתפללים המגיעים מידי יום ביומו לאתרא קדישא מירון.

ראשי הכנסת האורחים זכו להיכנס למעונם של מרנן ראשי הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, הגאון רבי דב לנדו, הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, הגאון רבי מאיר מאזוז והגאון רבי שרגא שטיינמן אשר שיבחו את עשיית החסד בהאכלת אלפי מתפללים בצורה מכובדת וראויה.

לאחר מכן נכנסו ראשי הכנסת האורחים עם ספר התורה למעונם של מרן האדמו"ר מויזניץ וכן למעונם של כ"ק מרנן האדמו"ר ממודז'ץ, האדמו"ר מנדבורנה והאדמו"ר מסאדיגורה אשר הפליגו בשבח הכנסת האורחים שזוכים להמשיך את הדבר הקדוש שייסד עוד מרן האר"י זיע"א בהקמת הכנסת אורחים למען באי ופוקדי מקום מנוחת אש שלהבת קודש.

רגעים מרוממים נרשמו במחיצת הצדיק רבי שמעון גלאי אשר חיבה עצומה רוחש למקום מנוחת התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי. ראשי הכנסת האורחים אף נכנסו עם ספר התורה למעונם של רבני העיר בני ברק הגרש"צ רוזנבלט והגאון רבי מסעוד בן שמעון וכן למעונם של ראש הישיבה הגאון רבי חיים פיינשטיין, הגאון רבי יצחק שאול קניבסקי, הגאון רבי מרדכי שמואל אדלשטיין והגאון רבי עמרם פריד אשר כתבו אות בספר התורה ובירכו את ראשי הכנסת האורחים בברכת הצלחה וסיעתא דשמיא.

במהלך הביקורים המרומממים במעונם של גדולי וצדיקי הדור הם חתמו על מכתב נלהב הקורא לקחת שותפות בהכנסת האורחים הגדולה באתרא קדישא מירון אשר זכתה במרוצת השנים להיות אבן שואבת להמונים.

במכתב הנלהב שנחתם בידי מרנן ורבנן נכתב בין היתר, "והננו בזה בקריאה של חיבה, אחר המאורעות הקשים להמשיך ולעורר רחמים וחסדים בהמשך פעילות המפעל הקדוש של "הכנסת אורחים רשב"י מירון" במבנה הציון הקדוש בהנהלתם של הרב יעקב פרלמוטר והרב מאיר קרלבך כפי שנוסד מימי האריז"ל, בחלוקת ח"י רוטל וסעודות קודש לכל דכפין לרווחת המוני בית ישראל ויהיה הדבר לזכות אחר המאורעות הקשים ויעורר רחמים וחסדים על עם ישראל".

"וכל העושים והמסייעים בזה, יתברכו בכל מילי דמיטב בזכות התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי שכדאי הוא לסמוך עליו ובוודאי נחת רוח גדולה היא לנשמתו להיוושע בכל העניינים ויזכו המתעסקים בדבר לבריות גופא ונהורא מעליה, בניי חיי ומזוני רוויחי ורוב תענוג ונחת דקדושה מכל יוצ"ח".

הכנסת ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד