כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מתקדמים לעבר החלום

הבית הלבן: עדיין יש לעבוד על הנורמליזציה הישראלית-סעודית

היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, אמר ביום חמישי כי מנהיגי ארה"ב, ישראל וסעודיה שמו רבים מהמרכיבים של המסלול לנורמליזציה על השולחן, אך יש עדיין עבודה רבה לעשות

הבית הלבן: עדיין יש לעבוד על הנורמליזציה הישראלית-סעודית
חזית הבית הלבן בוושינגטון צילום: דוברות הבית הלבן

היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, אמר הלילה כי מנהיגי ארה"ב, ישראל וסעודיה "שמו רבים מהמרכיבים של המסלול לנורמליזציה על השולחן, אך יש עדיין עבודה רבה לעשות".

סאליבן שוחח עם עיתונאים על סיפון מטוס אייר פורס 1 בזמן שהנשיא ג'ו ביידן טס להודו כדי להשתתף בפסגת G20. "רבים מהמרכיבים של מסלול לנורמליזציה נמצאים כעת על השולחן. אין לנו מסגרת, אין לנו את התנאים המוכנים לחתימה. יש עדיין עבודה לעשות", אמר סאליבן, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

לדבריו, הייתה "הבנה רחבה של רבים מהמרכיבים המרכזיים", מבלי להיכנס לפרטים. פקידים אמריקאים רואים הסכם אפשרי בין ישראל וסעודיה לאחר שהנשיא דאז דונלד טראמפ הגיע להסכמות דומות בין ישראל למרוקו, סודן, בחריין ואיחוד האמירויות הערביות.

שליח הנשיא ביידן, ברט מקגורק, היה בסעודיה השבוע לשיחות עם הסעודים, לפי גורמים רשמיים השיחות היו על המלחמה בתימן, אך היו צפויים לכלול גם דיונים על הסכם נורמליזציה פוטנציאלי.

הבית הלבן סעודיה נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד