ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ההתנגדות הנחרצת של ראש השב"כ

הממשלה שוקלת לבטל את הבחירות ב-12 רשויות מקומיות

בעקבות האלימות המתמשכת ברשויות הערביות, שוקלים בממשלה לבטל את הבחירות בשתיים עשרה רשויות מקומיות ולמנות בהן ועדות קרואות | בתוך כך, ראש השב"כ מתנגד נחרצות להכניס את אנשיו למקרי הרצח בחברה הערבית

הממשלה שוקלת לבטל את הבחירות ב-12 רשויות מקומיות
הצבעה בבחירות צילום: Jamal Awad/FLASH90

בעקבות האלימות הגוברת בחברה הערבית - והאיומים על מועמדים לרשויות המקומיות: הממשלה שוקלת לבטל את הבחירות ב-12 רשויות מקומיות ולמנות בהן ועדות קרואות בעקבות השתלטות גורמים עברייניים. המשטרה והשב"כ הציגו את המידע לחברי ועדת השרים העוסקת בעניין. כך מדווחת ליאל קייזר ב'כאן 11'.

לפני שבועיים פורסם כי השב"כ סימן בין 15 ל-20 רשויות מקומיות ערביות שבהן יש איום על מועמדים, בוחרים ונבחרי ציבור מצד משפחות פשיעה. גורמי הביטחון מוטרדים מכך שברשויות אלה עלול להיפגע חופש הבחירה במהלך הבחירות המקומיות שיתקיימו באוקטובר ויש צורך בהיערכות מיוחדת מעבר למשטרה.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לפרסום וכתב: "שלא תהיה טעות: לממשלה אין שום סמכות ״לשקול לבטל את הבחירות ב-12 רשויות.״ תפקידה של הממשלה במדינה דמוקרטית הוא לאפשר בחירות בכל מצב. שיביאו את כל משטרת ישראל, שיגייסו את מג״ב להשגיח על הקלפיות, לגייס את השב״כ שיעסוק בזה (זה תפקידו לפי חוק השב״כ), אבל ממשלה לא מבטלת בחירות".

עוד הוסיף לפיד ואמר: "תשאלו את עצמכם מה הם היו עושים אם היה חשש להתערבות בבחירות בעיר שבה מוביל בבטחה ובהפרש גדול מועמד של הליכוד שמקורב ליריב לוין ולאוחנה. האם הם היו מבטלים אותן? ברור שלא. הם היו הופכים את העולם ומוודאים שהבחירות יתקיימו במועדן. אז זה בדיוק מה שהם צריכים לעשות עכשיו. אחרת הדבר הבא שהם יבטלו זה את הבחירות הכלליות. הרי אין בעיה לממשלה הזו להודיע על מצב חירום בטחוני אם הם יראו בסקרים שהם עומדים להפסיד". כך לפיד.

התנגדות נחרצת בשב"כ לחקור את מקרי הרצח

בתוך כך דיווח העיתונאי סולימאן מסוואדה ב'כאן 11' על התנגדות נחרצת להכנסת השב"כ לכל מקרה רצח בחברה הערבית, ולמעצרים מנהליים של חברי ארגוני פשיעה.

ראש השב״כ רונן בר אמר במהלך ישיבת ועדת המשנה למיגור הפשיעה בחברה הערבית על הכנסת השב"כ לכל מקרה רצח בחברה הערבית: "זה לא יקרה. השב"כ פועל לפי החוק. וזה לא מוגדר בחוק". הדברים נאמרו בתגובה לשאלת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

מהלך נוסף של הממשלה שיורד מהפרק הוא המעצרים המנהליים לחברי ארגוני פשיעה. נציגי היועמ"ש לממשלה גלי בהרב מיארה התנגדו בדיון למהלך הזה ואמרו שצריך לשמור אותו למקרים של טרור לאומני, ולא פלילי.

שב"כ בחירות מקומיות 2023 בחירות מוניציפליות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד