כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אכזבה לנתניהו

גורמים מדיניים בכירים: פחתו הסיכויים לפגישה בין נתניהו וביידן בבית הלבן

גורמים מדיניים בכירים אומרים כי ככל הנראה פגישת ביידן-נתניהו תיערך בשולי עצרת האו"ם ולא בבית הלבן כפי שקיווה נתניהו

גורמים מדיניים בכירים: פחתו הסיכויים לפגישה בין נתניהו וביידן בבית הלבן
ביידן ונתניהו צילום: באדיבות המצלם

גורמים מדיינים בכירים אמרו ל"חדשות 13" כי פחתו הסיכויים למפגש בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארה"ב בבית הלבן, וככל הנראה הפגישה תיערך בשולי עצרת האו"ם.

נזכיר כי בשבוע שעבר קראו שגרירים וראשי נציגויות בכירים של ישראל לשעבר לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שלא להזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו לבית הלבן כל עוד הוא לא מתחייב להעביר את הרפורמה המשפטית רק בקונצנזוס הרחב ביותר.
השגרירים כתבו לביידן: "הפגנת הידידות החזקה ביותר של הממשל האמריקני למדינת ישראל בשלב זה תתבטא בצורה הטובה ביותר בתמיכה בתנועת המחאה ולא בכוונת ממשלת נתניהו לשחוק את ערכיה הדמוקרטיים של ישראל".

נזכיר כי בשיחת נתניהו וביידן שנערכה ביולי, הנשיא ביידן הזמין את נתניהו לפגישה בארה"ב לראשונה מאז ניצחון נתניהו בדצמבר האחרון, מה שהביא להפוגה במתיחות בין שני המנהיגים.

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי ביידן הזמין את נתניהו בשיחת טלפון "חמה וארוכה" ערב ביקורו של הנשיא הרצוג בוושינגטון. פקיד בבית הלבן אמר ששני המנהיגים הסכימו להישאר בקשר הדוק, ולהיפגש בארצות הברית מאוחר יותר השנה כדי להמשיך לדון בנושאים "בעלי דאגה הדדית".

"הנשיא ביידן חזר והדגיש בהקשר של ישראל על רפורמה המשפטית את הצורך בקונצנזוס רחב ככל האפשר, וכי ערכים דמוקרטיים משותפים תמיד היו וחייבים להישאר סימן היכר במערכת היחסים בין ארה"ב לישראל", כך אמר ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי.

"אלה שני מנהיגים שמכירים אחד את השני, הם מכירים זה את זה כבר הרבה זמן. וכפי שחברים יכולים וחברים צריכים, זה לדבר בכנות, בפתיחות, והנשיא ביידן עשה את זה", אמר קירבי.

בנימין נתניהו ג'ו ביידן הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד