ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
פאשיסט ונאצי

בקרוב: אישום שביעי נגד אחד ממנהיגי הימין הקיצוני

מנהיג ימני קיצוני קיצוני בגרמניה יאלץ להתמודד בקרוב עם אישום נוסף נגדו. ועדת המשפט של הפרלמנט של מדינת תורינגיה, אישרה למשרד התובע הציבורי להעמידו לדין. מלבד שלושת חברי הפרלמנט של מפלגת ה-AfD הקיצונית, כל שאר חברי הפרלמנט הסכימו להסרה מחודשת של חסינותו

בקרוב: אישום שביעי נגד אחד ממנהיגי הימין הקיצוני
משטרת גרמניה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

יו"ר מפלגת ה-AfD מהימין הקיצוני במדינת המחוז תורינגיה, ביורן הוקה, יצטרך בקרוב לעמוד לדין בגין אישומים חדשים נגדו: לפי סוכנות העיתונות הגרמנית, ה-DPA רוב בוועדת החוקה של הפרלמנט התורינגי מסכים להסרת חסינותו. למעשה מלבד שלושת חברי ה-AfD בוועדה, כל יתר המחוקקים מסכימים להסרה נוספת של החסינות.

ומה הפעם? הפרקליטות של העיר מולהאוזן מאשימה את הוקה בהסתה באמצעות פוסט ברשת טלגרם. הוקה עצמו הודה בפלטפורמת X שחסינותו תוסר בפעם השביעית וטען כנגד מה שכינה "מועדון שיפוטי נגד מתנגדים פוליטיים".

הוקה נחשב כסמן הימני של מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה", נחשב למנהיגה בפועל, נמצא על הכוונת של שירותי הביטחון הגרמניים שמורשים לפי דין להפעיל נגדו סמכויות מעקב. בית משפט פסק כי ניתן לכנותו "פאשיסט", ופרקליטויות שונות בגרמניה סבורות כי גם התואר "נאצי" לגביו אינו הוצאת לשון הרע.

במאי 2023, הפרקליטות של העיר האלה כבר הגישה כתב אישום נגד הוקה בעקבות שימוש שלו בסיסמת ה-SA "הכל לגרמניה!", מעשה האסור על פי החוק, בנאום פומבי מול קהל של כ-250 איש.

אנטישמיות גרמניה ימין קיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד