ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
להתמודד עם הצי האמריקני

צפון קוריאה טוענת כי בנתה צוללת תקיפה גרעינית

צפון קוריאה טוענת כי בנתה צוללת תקיפה גרעינית כדי להתמודד עם הצי האמריקני. מומחים אומרים שלא סביר שהמדינה הענייה תוכל לבנות פרויקט כזה ללא סיוע חיצוני, וכי היא 'מגזימה' עם היכולות של הצוללת

צפון קוריאה טוענת כי בנתה צוללת תקיפה גרעינית
חשיפת הצוללת הצפון קוריאנית צילום: סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית

צפון קוריאה הודיעה ביום שישי כי היא סיימה לבנות צוללת תקיפה גרעינית שהיא מפתחת במשך שנים, צעד שהמנהיג קים ג'ונג און תיאר כמכריע במאמציו לבנות צי חמוש גרעיני כדי להתמודד עם ארצות הברית ובעלות בריתה באסיה.

סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית הרשמית דיווחה כי כלי השיט בשם "Hero Kim Kun Ok" - מיועד לשגר נשק גרעיני טקטי מתחת למים, אך לא ציינה את מספר הטילים שהוא יכול לשאת ולירות.

גורמים רשמיים בדרום קוריאה היו סקפטיים שהצוללת תעבוד כפי שתיארה צפון קוריאה, ואמרו שהיא כנראה לא מוכנה לתפקיד מבצעי. ובכל זאת, הפיתוח של כלי השיט הדגיש כיצד הצפון ממשיך להרחיב את טווח הארסנל הגרעיני שלו עם מערכות שקשה יותר לגלות מראש.

בהתבסס על התקשורת הממשלתית בצפון קוריאה, סביר להניח שהצוללת היא אותה הצוללת שבדק קים ב-2019 בזמן שהייתה בבנייה. נראה שלצוללת יש לפחות 10 קני שיגור - ארבעה מהם ככל הנראה גדולים יותר מששת האחרים - שאולי מיועדים לטילים.

בנאומים בטקס של הצגת הצוללת ביום חמישי במספנה צבאית, קים הביעה שביעות רצון שהמדינה רכשה צוללת תקיפה גרעינית משלה כדי להתמודד עם הצי הימי המתקדם של ארה"ב. ביולי האחרון צוללת טילים בליסטיים בעלי יכולת גרעינית אמריקאית עגנה בדרום קוריאה לראשונה מאז שנות ה-80.

צבא דרום קוריאה טוע שצפון קוריאה מגזימה ביכולות הצוללת. המפקדים של הדרום אמרו שהצפון נאלץ להגדיל את גודל הגשר וחלקים אחרים של כלי השיט המקורי כדי להתאים למערכות שיגור טילים, אך הופעתה של הצוללת החדשה מעידה על כך ש"לא ניתן להפעיל אותה כרגיל".

"יש סימנים של הונאה או הגזמה", אמרו הקצינים מהדרום בהצהרה, מבלי לפרט.

קים הדגיש בשבועות האחרונים את הצורך בחיזוק הצי של המדינה, אולי כדי להרחיב את שיתוף הפעולה הצבאי עם רוסיה, עם אפשרות של תרגילים צבאיים משולבים בין המדינות.

יש גם השערות כי קים מתכונן לבקר בקרוב ברוסיה לפגישה עם הנשיא ולדימיר פוטין לדיונים על מכירת נשק צפון קוריאנית כדי למלא מחדש את הרזרבות הרוסיות שהתרוקנו בעקבות מלחמתה באוקראינה.

ארצות הברית מלחמת אוקראינה רוסיה צפון קוריאה דרום קוריאה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד