כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
משילוב להכלה

בכירי משרד החינוך ביקרו בבית הספר 'המכיל' החרדי הראשון בארץ

בית הספר 'אמונת ציון' בירושלים, הינו בית הספר המכיל החרדי הראשון בישראל שמקדם מודלים מתקדמים של הכלת תלמידים מבית 'אינקלו' הבינלאומית. שר החינוך הרב חיים ביטון: "התרשמתי עמוקות מעבודת השילוב החדשנית שנעשית בין כותלי המוסד - מדובר במודל שראוי לאמץ בכל הארץ

בכירי משרד החינוך ביקרו בבית הספר 'המכיל' החרדי הראשון בארץ
ביקור משרד החינוך בביה"ס אמונת ציון צילום: באדיבות המצלם

משילוב להכלה: סיור מרגש במיוחד התקיים אתמול בבית הספר אמונת ציון בו השתתפו שר החינוך הרב חיים ביטון, מנהל המחוז החרדי - מר שי קולדרון, מנכ"ל רשת בני יוסף הרב אביגדור אוחנה, מ"מ ראש העיר ירושלים ומחזיק תיק חינוך הרב צביקה כהן,ברגע האחרון לצערנו נבצר ממר זימי [יואב זימרן] מוביל התוכנית בעיריית ירושלים להשתתף בביקור. מטעמו השתתפו: הגב' נועה פחימה מנהלת מחוז חנ"מ בעיריית ירושלים והגב' בתיה שפירא מנהלת חנ"מ חרדי בעיריית ירושלים הרה"צ ר' שמואל שטרן - נשיא המוסדות והרב מרדכי שטרן - מנכ"ל המוסדות, וצוות 'אינקלו' - שותפה של משרד החינוך בהקמה בהפעלה ובליווי של בתי החינוך המכילים.

בשנים האחרונות התרחב מאוד השיח על בתי ספר משלבים אולם בתי הספר המכילים מובילים את המהלך שלב נוסף הן באיכות ה"הכלה"- שינוי תפיסת עולם והן בהיקפים. בבית הספר 'אמונת ציון' לומדות תלמידות חינוך רגיל לצד תלמידות בשכיחות גבוהה ובשכיחות נמוכה, כאשר בכל כיתת הכלה יש לפחות 2 תלמידות עם תסמונת דאון ברמה קוגנטיבית גבוהה, שעודות למודל הייחודי של 'אינקלו' עושות צעדי התקדמות מרחיקי לכת.

החינוך המכיל מעניק לכל ילד את הזכות להיות חלק מחיים חברתיים ולימודיים מועילים בבית ספר, ומאפשרות לכל חניך, בכל רמת התפתחות, לפתח תפיסה עצמית חיובית, קול ייחודי ותחושת שייכות וחיבור לחברה. המודל הייחודי של 'אינקלו' שהחל להיום מיושם במוסדות חינוך ברחבי הארץ, מיושם לראשונה בבית הספר 'אמונת ציון' בהצלחה אדירה, ובאמצעות ניהול מושכל של מגוון פעילויות לימודיות וחברתיות, נוצרת קהילת לומדים משותפת, המאפשרת התקדמות מיטבית, מצוינות ומיצוי של כל אחד.

השר חיים ביטון התרשם עמוקות מעבודת השילוב החדשנית שנעשית בין כותלי המוסד ואמר כי מדובר במודל שראוי לאמץ בכל הארץ. "אנחנו רואים כאן מודל פורץ דרך שהצליח בצורה מעוררת השתהות, דווקא במוסד חרדי. אין ספק כי בעקבות ההצלחה והתרומה המיוחדת לכלל התלמידות, ראוי לאמץ את מודל ההכלה בכל הארץ, ולקבל לתוכנו באהבה גדולה גם את השונה והמתמודד".

מנהלת בית הספר הגב' וייסבלום יחד עם הגב' רעות מטיאס- מתכללת התוכנית שהובילו את שיתוף הפעולה עם 'אינקלו' ואת קידום ערכי ההכלה הסבירו כי מדובר בזכות מיוחדת להיות שותפים לפרויקט מהפכני שעשוי לשנות תפיסות ישנות בנוגע לבעלי מוגבלויות. "סוגיית ההכלה היא בעלת ערכים חינוכיים יוצאי דופן ומקנה לחניכות כבר מגיל צעיר את היכולת לראות ולהכיל גם את השונה. מלבד הסיוע המובהק שיש לבנות המשתלבות, שזוכות להתפתח, לרכוש כישורים חברתיים ולהרגיש שייכות, מדובר בערך חברתי ראשון במעלה שמקדים ערכים של אהבת חינם אמיתית וקבלה של האחר ללא שיפוטיות".

מנכ"ל רשת בני יוסף אביגדור אוחנה ומ"מ ראש העיר צביקה כהן הבטיחו במהלך הסיור לאחד כוחות, לדאוג ולתכלל את צרכי המוסד היחודי בהשגת תקציבים לרווחת התלמידות.

בשנת תשפ"ד לקראת יציאת קול קורא גם בבתי ספר החרדים לתוכניות מכיל לקחה על עצמה רשת בני יוסף בראשות המנכ"ל להיות שותפה לעיריית ירושלים במימון התוכנית.

עיריית ירושלים בראשות אביב קינן ואחכ יואב זימרן מנהלי מנח"י דרך בתי שפירא מנהלת החינוך המיוחד בעיריית ירושלים בשיתוף עם נועה פחימה מנהלת חינוך מיוחד בעיריית ירושלים שמלווים ונתנו נשמתם וזמנם וממנים את התוכנית מראשיתה, פה המקום גם לציין את הרב שמואל גרינברג שעוזב את עיריית ירושלים לטובת בית שמש שחלק נכבד מהתוכנית שייכת לו, וכן לגב' שרי פישר מנהלת תוכניות חינוכיות.

ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד