ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
תכניות לחילוץ לארץ

ישראלים רבים היו באזור רעידת האדמה במרוקו: "לא הצלחנו לנשום"

ישראלים רבים היו באזור רעידת האדמה הקשה במרוקו בין שישי לשבת. בישראל נערכים לפנות אותם בהקדם מזירת האסון, אוטובוסים של חברות הביטוח וחברות חילוץ יעבירו את הישראלים לקזבלנקה ומשם הם יוטסו חזרה ארצה  

ישראלים רבים היו באזור רעידת האדמה במרוקו: "לא הצלחנו לנשום"
רגע הרעידה - אזרחים נמלטים צילום: צילום מסך

חברות הביטוח וחברת החילוץ שפועלות בחו"ל הודיעו על תוכניות לפנות את המטיילים הישראלים שנמצאים באזור האסון במרוקו, החברות צפויות להוציא טיסות מיוחדות לפינוי הישראלים לישראל מהעיר קזבלנקה.

"זה היה מפחיד ברמות, מי שלא חווה את זה לא מבין מה גודל העוצמה של זה", אמרה סיגל שמר מתל אביב ל-N12. "בילינו במרקש כל הלילה ולא היינו יכולים לחזור למלון. אימא שלי מבוגרת ונרדמה שם, אני נשארתי ערה כל הלילה. דיברתי עם כל מי שרק אפשר כדי לראות איך אנחנו יוצאות משם".

"אנשים ירדו עם תינוקות, אנשים נכים עם כיסאות גלגלים שלא יכלו לרדת", היא סיפרה. "בסביבות 08:30 דיבר איתי נציג של חילוץ והצלה, ואמר לי שאחרי בדיקות שלהם אפשר לצאת. הזמנתי את הנהג שלנו ונסענו לקזבלנקה, ניסיתי להזמין טיסה לארץ וביקשו ממני 900 דולר לכרטיס טיסה. אני מקווה לחזור היום בלילה".

עילי כהן-פרידמן, בן 23 מבנימינה ששהה במרקש וחילץ את עצמו לקזבלנקה, סיפר ל-N12: "אני נמצא עם שני חברים שמטיילים איתי, היינו בהוסטל בקומה השנייה כשהחלה רעידת באדמה. רצנו יחד לקומה התחתונה כדי לצאת החוצה. בפתח היה המון אבק ולא הצלחנו לנשום. חשבתי שיש שריפה, אבל בדיעבד הבנו שקיר קרס בצמוד להוסטל".

הוא המשיך לספר על הדרמה: "אחרי כמה דקות החלטנו לרוץ לכיכר שהייתה קרובה, ג'מע אל-פנה, ראינו פצועים בדרך, אבל פחדנו מאוד שהמבנים סביבנו יקרסו אז רצנו עם מי שהיה מסוגל ושם העברנו את כל הלילה. אנחנו מאוד עייפים וכנראה שננסה לצאת ממרוקו לפורטוגל".

חברת הביטוח פספורטכארד הודיעה כי היא נערכת לחלץ את מבוטחיה שנמצאים באזור רעידת האדמה: "חדר המצב של פספורטכארד עובד על תוכנית חילוץ אווירית ויבשתית לפינוי מבוטחיה מאזור האסון. אנו קוראים לכול מבוטחינו ליצור קשר בהקדם עם מוקד שירות הלקוחות.

 

רעידת אדמה במרוקו מרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד