י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

להגדיל ראש, להתגבר על פחדים ולקחת אחריות - יהודית

שמן, אור, משפחתיות וערבי לביבות מייצגים לנו את חג החנוכה • כשמתעמקים בנס חנוכה מבינים עד כמה הוא היה גדול

להגדיל ראש, להתגבר על פחדים ולקחת אחריות - יהודית

גזירה קשה מאוד הייתה על בנות אותו הדור, כל נערה שהיתה אמורה להתחתן המלך ביקש שתבוא אליו ללילה ואז היא תוכל להתחתן, זה הרי בלתי מתקבל על הדעת שנשים יהודיות יהיו עם גוי ועוד בייחוד. הגזירה היתה קשה מנשוא ויהודית ביתו של כהן גדול עמדה ממול הדילמה והבעיה הזו.

יוון שלטה, הייתה מלחמה נוראית בחוץ וגזרות מאוד קשות. חלקם השתמדו וחלקם לא ידעו כיצד להמשיך הלאה עם גזירות יוון המעצמה הגדול ששלטה בכל העולם.

יוון רצתה בעצם שכולם יתמכרו להבלי העולם הזה ליופי, ספא ומשחקי כדורגל. אופנה ופילוסופיה. כשמסתכלים על זה ממקום של שנת 2015 לא כל כך מבינים מה הבעיה, הרי לצערנו גם כיום אנחנו מכורים לסוג של יוון, לתקשורת, לפלאפונים, למירוץ אחרי העבודה והקריירה.

עולם האופנה והיופי תופס חלק מאוד גדול בעולם החיצוני והעסקי של דורנו. ההבדל המהותי היחיד הוא שיש לנו כיום את זכות הבחירה באיזון. שניתן גם לדעת ליהנות מעולם הגשמיות וגם לשלב את עולם הרוחניות. לדעת להתלבש באופנה עם צניעות של בת ישראל. לצאת לעבוד עם פרופורציות של אמא יהודיה.

וביוון? המטרה היתה למחוק את התורה והיהדות. המטרה הייתה למחוק לגמרי את עולם הרוחניות ולהמיר אותו לעולם הרוח והפילוסופיה. הם נתנו מענה גשמי לכל דבר רוחני.

ואנו עם ישראל עומדים מעטים מול רבים, חלשים מול חזקים ומיומנים היטב במלחמות. שרירים וחסונים. מפוחדים מול מפלצת גדולה שבטוחה בעצמה. ובעיקר שהם פגעו בנשמות פנימה בערכים ובהלכות.

יהודית יודעת שאם היא לא תתפוס יוזמה ותהייה חזקה עם ישראל ילך לאבדון
יהודית יודעת שאם היא תחלל את צניעות בנות ישראל אז יפסידו במלחמה.

כל אחריות עם ישראל הייתה מונח על כתפיה באותה עת, והיא החליטה לקחת אחריות על הדרך והמאבק ממול גזירה נוראה שכזו. באומץ שיש רק לנשים שיודעות שכל האומה מונחת על כתפיה כמו אסתר המלכה היא מזמינה את המלך לביתה.

היא יודעת שיש כח לנשים והיא בוחרת להשתמש בו בחכמה רבה. היא חושבת מחוץ לקופסא איך היא יכולה להציל את כל בנות ישראל ועם ישראל מהגזרות האיומות שמתחדשות חדשים לבקרים?

ובאומץ לב שאין אותו בדרך כלל לנשים היא משקה את המלך בחלב, מחכה שהוא ירדם וכורתת את ראשו!!!

איזה אישה מסוגלת בכלל לקחת עוצמות נפש כאלה להכניס את עצמה לסכנה שהיא איתו לבד ואז להרוג אותו?

היא ממשיכה בגבורה ויוצאת עם ראשו הכרות לחוצות העיר ושם שהיוונים מגלים שמלכם נהרג בידי היהודים, הם נסוגים ומפסידים במלחמה. במלחמת הפסיכולוגיה מול היהודים המעטים. מלחמת הכוחות האבודה מראש שהיהודים מנצחים בה.

אישה אחת ענקית הצילה את כל עם ישראל - יהודית בתו של יוחנן כהן גדול!

בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל.

שנזכה ליטול אומץ ברגעים של פחד ומשבר
שנזכה ללמוד מיהודית שגם שמגיעים למבוי סתום ולמצב הקשה מכל יש דרך להיחלץ ולהתרומם ולנצח את יוון והיצר הרע.

לכל אחת יש את יוון הפרטית שלה, את המלחמות האבודות מראש, את הרגעים שהיא מרגישה שאם היא לא תיקח יוזמה ואחריות אז אין מישהו אחר שיעשה את זה במקומה.

שנתחזק מכוחותיה של יהודית. שנזכה לשפע ואור גדול שישפיע עלינו לכל השנה כמו נס פח השמן שלא נגמר.

חג אורים מואר ושמח

כותבת: ריקי לוי
העצמה נשית ריקי לוי רוח יהודית חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד