כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לאחר הדברים הנבזיים על השואה

חבר הפרלמנט היהודי פנה לשרת החוץ שלו: "לעצור את התמיכה בפלסטינים"

חבר הפרלמנט היהודי הבלגי, מיכאל פרייליך, פנה לשרת החוץ הבלגית לשקול מחדש את המשך הסיוע לפלסטינים עד שראש הרשות אבו מאזן יתנצל על דבריו הנלוזים על השואה. הצהרותיו של אבו מאזן זכו לביקורת נרחבת בעולם כאנטישמיות

חבר הפרלמנט היהודי פנה לשרת החוץ שלו: "לעצור את התמיכה בפלסטינים"
חבר הפרלמנט מיכאל פרייליך צילום: באדיבות המצולם

חבר הפרלמנט היהודי הבלגי, מיכאל פרייליך, פנה לשרת החוץ הבלגית, האדג'ה להביב לשקול מחדש את המשך הסיוע לפלסטינים עד שאבו מאזן יתנצל על דבריו הנלוזים על השואה. הצהרותיו של אבו מאזן על השואה זכו לביקורת נרחבת בעולם כאנטישמיות, לאחר שאמר שהיטלר רצח את היהודים בשואה לא בשל דתם, אלא בגלל אהבתם לכסף.

חבר הפרלמנט הפנה שאלה פרלמנטרית לשרת החוץ לגבי הצהרות האנטישמיות של נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן. "האיחוד האירופי כינה את ההצהרות "פוגעניות" בכך שהם מלבים את האנטישמיות ומהווים עלבון למיליוני קורבנות השואה ושל המשפחות שלהם. האיחוד האירופי נשאר מחויב להילחם באנטישמיות ובגזענות וימשיך להתנגד נחרצות לכל ניסיון להצדיק אנטישמיות" כתב חבר הפרלמנט לשרת החוץ.

עוד כתב: "ב-8 בספטמבר, ראש עיריית פריז ביטלה את עיטורי הכבוד לאבו מאזן, לכן, השאלות הבאות".

1) האם יצרת קשר עם עמיתיך האירופיים בנוגע להצהרות אלו, בהתחשב בקהילה היהודית הגדולה בארצנו? והאם את שותפה לעמדה האירופית?.

2) מדוע לא הגבת או הגבת לאט מאוד להצהרות (לפחות לא עשית זאת כאשר השאלה הזו נוסחה)?.

3) האם תפני לשגריר הפלסטיני על כך? במיוחד מאז שהמדינה שלנו מספקת תמיכה כספית, חומרית ופוליטית לרשות הפלסטינית".

4) האם את מוכנה לבקש מהקולגה שלך, השרה לשיתוף פעולה ופיתוח מדיניות עירונית בבלגיה, קרוליין ג'נז לגבי השלכות על הסיוע של בלגיה עד שהנשיא אבו מאזן יתנצל? אם לא, למה לא?.

5) האם אבו מאזן קיבל עיטור כבוד מארצנו בעבר? אם כן: האם את מוכנה לבדוק את האפשרות לבטל אותם?.

כזכור כפי שדיווחנו, יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן, מכחיש שואה ותיק ואנטישמי גדול, נאם בכנס מועצת המהפכה של פת"ח, והשמיע טענות אנטישמיות הזויות ואמר שהיהודים נרצחו בשואה לא בשל דתם, אלא בגלל אהבתם לכסף.

"בספרים יהודיים רבים כשהם אומרים שהיטלר הרג את היהודים בשל יהדותם, אז לא, הם נלחמו בהם בשל תפקידם החברתי ולא בשל דתם. היטלר נלחם ביהודים כי הם עסקו בריבית ובכסף, היהודים האשכנזים לא הגיעו מגזע שמי, ולכן יש כאלה שאומרים שהם אינם יהודים".

 

אבו מאזן הכחשת שואה בלגיה מיכאל פרייליך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד