י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בהילולא הגדולה באסווירה

הצלם שוקי לרר ממרוקו: "הכל רעד, הלכו עם מזרנים לישון בים" 

לרגל הילולת רבי חיים פינטו הגדול במרוקו ראש השושלת שוהים למעלה מ - 1500 איש בעיר אסווירה במרוקו בראשות האדמו"ר רבי דוד חנניה פינטו, הצלם שוקי לרר שמלווה את המסע מספר ל'בחדרי חרדים' על השבת בצל רעידת האדמה שהורגשה גם אצלם מרחק שלוש שעות ממרקש 

הצלם שוקי לרר ממרוקו: "הכל רעד, הלכו עם מזרנים לישון בים" 
הצלם שוקי לרר במרוקו צילום: באדיבות המצלם

עם צאת השבת במרוקו, הצלם שוקי לרר, גדול הצלמים החרדים השוהה במסע עם האדמו"ר רבי דוד חנניה פינטו, לרגל היארצייט של האדמו"ר רבי חיים פינטו זצ"ל, המכונה 'רבי חיים פינטו הגדול' קיבל עשרות הודעות בדאגה לשלומו.

שוקי לרר ששוחח עם 'בחדרי חרדים' מדווח כי הוא נמצא בעיר אסווירה, מרחק שלוש שעות ממרקש, שם נמצא בית מדרשו של רבי חיים פינטו הגדול. אסווירה זו עיר חוף ושם שהו השבת למעלה מ - 1500 איש מכל העולם שבאו להילולא הגדולה של רבי חיים פינטו זיע"א.

"אנחנו פה עם 1500 איש מכל רחבי העולם", מספר לרר ל'בחדרי חרדים', "במהלך השבת הכל רעד כאן, אנשים היו מבוהלים, כולם רצו לרב בפד ובבהלה, אנשים ירדו לים לישון עם מזרנים על החוף מרוב בהלה, בחסדי שמים הרעידה לא פגעה בנו ואנחנו התפללנו כל השבת שיהיה רק טוב, במוצאי שבת שמענו את גודל האסון".

שוקי לרר מציין בעקבות האבל הכבד לנוכח ההרוגים הרבים בוטלה התזמורת בסעודת ההילולא הערב בהוראת האדמו"ר רבי דוד חנניה פינטו. 

עוד הוא מציין כי כל האוהל שהוכן להילולא היה מקושט בדגלים של מרוקו ובמוצאי שבת הורדו כל הדגלים לחצי תורן כאות אבל על מותם של מאות אזרחים.

כזכור, רעידת אדמה קשה פקדה הלילה את אזור מרקש במרוקו, נזק רב נגרם לבתים ואלפים פונו מבתיהם. לפחות 1,305 בני אדם נהרגו ועוד לפחות 1,852 נוספים נפצעו ברעידת אדמה קטלנית בעוצמה 6.8 שאירעה בין שישי לשבת באזור מרקש שבמרוקו. 17 ישראלים מוגדרים מנותקי קשר אך הערכה היא שמצבם טוב והם לא יצרו קשר בשל השבת. בישראל נערכים להטסת הישראלים בחזרה ארצה.

בעקבות רעש האדמה הכבד שפקד את מרוקו, שר החוץ אלי כהן הנחה לבחון אפשרויות מול הרשויות במרוקו להגשת סיוע הומניטרי והוצאת משלחת חילוץ. קונסולית ישראל במרוקו עושה דרכה לאזור הרעש.

שר החוץ אלי כהן מסר כי "ישראל מושיטה יד למרוקו בשעה קשה זו. מיד עם קבלת הדיווח הצענו לממשלת מרוקו את סיוע משרד החוץ בסיוע הומניטרי וחילוץ נפגעים. משרד החוץ מאתר ומסייע גם ישראלים הנמצאים כעת במצוקה בשעה זו במרוקו". נכון לשעה זו, לא ידוע על אזרחים ישראלים שנפגעו באירוע.

משרד החוץ עדכן כי 468 אזרחים ישראלים נמצאים במרוקו, מהם 56 מנותקי קשר.

רעידת אדמה במרוקו רעידת אדמה שוקי לרר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד