כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ומי השר עם הציון הגבוה ביותר

סקר השנה: המצב הכללי של מדינת ישראל השתנה לרעה

13% ממצביעי הקואליציה ו-6% מכלל הנסקרים חושבים שהמצב השתנה לטובה. כל השאר חושבים שהמצב הכללי השתנה לרעה תחת הממשלה הנוכחית • רוב הדתיים אופטימיים יותר בנוגע לעתיד המדינה 

סקר השנה: המצב הכללי של מדינת ישראל השתנה לרעה
קניות בשוק רמלה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

לקראת סיומה של השנה בסוף השבוע, פורסם ב'כאן חדשות' סקר שהוגדר כ'סקר השנה' וממנו עלה כי 76% מהנשאלים סבורים שהמצב הכללי של מדינת ישראל השתנה לרעה בשנה החולפת, בעוד 6% בלבד מאמינים שהוא השתנה לטובה. 12% חושבים שהוא לא השתנה ונותר כפי שהיה. בקרב מצביעי האופוזיציה בישראל 93% השיבו שהמצב השתנה לרעה, ומבין מצביעי הקואליציה, 61% סבורים כך.

עוד העלה עלה כי 75% מהנשאלים חושבים שתפקוד הממשלה הנוכחית בראשות נתניהו בשנה החולפת היה לא טוב. לפי הסקר, 88% מהחילונים חושבים כך ו-57% מהדתיים והחרדים. זאת לעומת 22% מכלל הנסקרים שסבורים כי תפקוד הממשלה היה טוב. כך השיבו 10% מהחילונים ו-44% מהדתיים והחרדים.

יריב לוין ונתניהו. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

הנסקרים אף נשאלו ממי מבין השרים בממשלה ברשימה שהוצגה להם הם הכי מרוצים. 19% מהם בחרו בשר הביטחון יואב גלנט, 7% בשר המשפטים יריב לוין, 6% בשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ו-2% בלבד בשר האוצר בצלאל סמוטריץ'. 55% השיבו כי אינם מרוצים מאף שר שברשימה. מקרב מצביעי האופוזיציה, אף לא אחד השיב כי הוא מרוצה מתפקודם של השרים לוין, בן גביר וסמוטריץ'. מבין מצביעי הקואליציה, 14% היו הכי מרוצים מלוין, 13% היו הכי מרוצים מבן גביר ו-5% מסמוטריץ'.

את תואר השר המאכזב ביותר העניקו הנשאלים לבן גביר. 35% מכלל הנשאלים, 49% ממצביעי האופוזיציה ו-31% ממצביעי הקואליציה. המאוכזבים ביותר מהשר לביטחון לאומי היו בגילי 34-18. אף אחד לא התאכזב מתפקודו של שר החוץ אלי כהן.

מקבל את הציון הגבוה ביותר. שר הביטחון גלנט. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

על השאלה האם מצבך הכלכלי האישי השתנה לטובה או לרעה במהלך השנה האחרונה השיבו 45% מהנשאלים כי הוא השתנה לרעה. 11% השיבו כי המצב הכלכלי שלהם השתפר ו-40% השיבו כי הוא לא השתנה.

כן נשאלו הנסקרים גם אם הם אופטימיים או פסימיים בנוגע לעתיד המדינה. מבין כלל האנשים במדגם, 47% השיבו כי הם פסימיים ו-31% כי הם אופטימיים. הפער בתשובה לשאלה זו גדול בחלוקה בין מצביעי הקואליציה לאופוזיציה. 74% מהנשאלים המתנגדים לממשלה השיבו כי הם פסימיים, לעומת 20% מתומכיה. מקרב המגזרים הדתי והחרדי, 64% מהנשאלים השיבו כי הם אופטימיים - השיעור הגבוה ביותר מבין המגזרים.

מכון קנטאר ערך את הסקר ביום רביעי וחמישי השבוע, בקרב 559 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, כולל מהמגזר ערבי, דרך האינטרנט.

כאן 11 יריב לוין יואב גלנט יוקר המחיה הרפורמה המשפטית סקר דעת קהל סקר שביעות רצון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד