י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לקראת הדיון הגורלי

עורך הדין של הממשלה נגד היועמ"שית: "לא יכולה להיות במקום הממשלה"

עורך הדיון אילן בומבך התייחס לחשש ממשבר חוקתי ואמר: "לא תהיה החלטה, זה יהיה דיון ארוך". לדבריו, "יש 15 שופטים, הם יצטרכו לתת פסקי דין מנומקים, לשקול את הדברים, עוד תהיה לנו השלמת דיון"

עורך הדין של הממשלה נגד היועמ"שית: "לא יכולה להיות במקום הממשלה"
אילן בומבך צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ביום שלישי הקרוב ידונו שופטי בג"ץ בנושא החוק לצמצום עילת הסבירות, שעבר בממשלה בקריאה שנייה ושלישית. לקראת הדיון מתחדדת השאלה האם מדינת ישראל אכן קרובה למשבר חוקתי, זאת בעקבות תגובת חברי הממשלה להחלטת השופטים?.

עורך הדין אילן בומבך, המייצג את הממשלה מול העתירות בבג"ץ, התייחס לחשש ברדיו 103 ואמר: "לא תהיה החלטה, זה יהיה דיון ארוך.  יש 15 שופטים, הם יצטרכו לתת פסקי דין מנומקים, לשקול את הדברים, עוד תהיה לנו השלמת דיון. רק עיקרי הדיון של העותרים יוגשו בשלישי. עתירות כאלה נמשכות בדרך כלל שנים, אם לא חודשים רבים. יש פה סדר זמנים לחוץ שאין לו אח ורע" .בומבך הוסיף: "אני לא מתעסק בפוליטיקה, אני מתעסק רק בהיבט המשפטי. אם חלילה יקרה מה שקוראת לו היועמ"שית והעותרים, אנו כבר לא אותה מדינה דמוקרטית שהיינו".

בומבך תהה: "מתי פסלו חוק יסוד במדינה דמוקרטית אחרת? זו הזיה. נושא עילת הסבירות לא קיים בשום מקום בעולם. היועמ"שית לא יכולה להיות במקום הממשלה כפי שהיא היום". 

עילת הסבירות הרפורמה המשפטית בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד