י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
בניסיון להדיחה

ההצעה שקיבלה מנהלת רשות החברות מבכיר בשלכת ראש הממשלה

מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים קיבלה הצעה מבכיר לשכת ראש הממשלה לתפקיד אטרקטיבי בשירות הציבורי כדי שתעזוב את תפקידה וסירבה: "הגעתי לארבע שנים, לא אעזוב יום לפני"

ההצעה שקיבלה מנהלת רשות החברות מבכיר בשלכת ראש הממשלה
בכניסה ללשכת ראה"מ בכנסת צילום: אברהם פריינד, בחדרי חרדים

לפני כחודש וחצי פנה בכיר בלשכת ראש הממשלה למנהלת רשות החברות במטרה להוביל לסיום תפקידה, זאת על רקע ניסיונו של השר דוד אמסלם להדיחה מתפקידה, כך פורסם ב"חדשות 12".

הבכיר הציע לרוזנבוים תפקיד אטרקטיבי בשירות הציבורי, אך היא מנגד סירבה ואמרה: "אני הגעתי לתפקיד לארבע שנים. אין לי כוונה לעזוב בשביל אף תפקיד אטרקטיבי ככל שיהיה, ולו יום אחד לפני".

לפני כחודש פנה אמסלם פנה לנציב שירות המדינה, ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרים בבקשה להדיח את רוזנבוים.

עוד לפני כן שיגרה ראש רשות החברות מכתב חריף לראש הממשלה נתניהו, ובו היא דרשה את התערבותו הדחופה "כדי למנוע נזק חמור לאינטרס הציבורי בגלל התנהלות השר במשרד המשפטים דודי אמסלם".

במכתב ששיגרה ראש הרשות, מיכל רוזנבוים, נמתחה ביקורת חריפה על התנהלות השר אמסלם, שמונה על ידי הממשלה לאחראי על הרשות. רוזנבוים טענה כי היא נתקלה בשורה של דרישות מהשר ואנשיו לפעול "בניגוד לאינטרס הציבורי ותוך סטייה מכללי מנהל ציבורי תקין".

היא ציינה פעולות כמו מינוי נושאי משרה בתפקידים בכירים - "בניגוד לקריטריונים ותנאי סף" ולהדיח נושאי משרה "ללא הצדקה עניינית".

רוזנבוים אף העלתה בקשה מנתניהו להופיע בישיבת הממשלה ולתאר בפני השרים את הנזקים הנגרמים לחברות הממשלתיות, עקב הודעות השר אמסלם, שבהן דרש ממנה "לא לפנות אליו יותר".

בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד