ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"החופש להפגין הוא לא החופש להסית"

רה"מ: 'בהפגנות קראו למותי, אף אחד מראשי האופוזיציה לא גינה'

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה הבוקר להסתה החמורה ולהתבטאויות הקשות נגדו ונגד הממשלה בראשותו ותקף: "עד עכשיו אף אחד מראשי האופוזיציה לא ראה לנכון לגנות את הדברים החמורים הללו". לדבריו, "החופש להפגין הוא לא החופש להסית"

רה"מ: 'בהפגנות קראו למותי, אף אחד מראשי האופוזיציה לא גינה'
ישיבת ממשלה צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לדבריה המבחילים של אחת ממובילות המחאה, שקמה ברסלר שהשוותה את מפלגת הציונות הדתית לנאצים ואמר: "אנחנו עושים מאמצים אדירים להרגעת הרוחות וניסיון להגעת הסכמה ציבורית רחבה לגבי הרפורמה המשפטית, לכן אני לא יכול לקבל את קריאות ההסתה שמגיעות מראשי המפלגה, יותר נכון מראשי ההפגנות השמאל".

נתניהו מנה מספר התבטאויות חמורות מהיממות האחרונות ואמר: "פעילה מובילה בהפגנות השמאל מכנה את שרי הממשלה נאצים, פעיל בולט במחאה הגיב לשרה בממשלה בטוויטר, את גרועה מהנאצים. לא חלפו מספר שעות מהאמירות המזעזעות הללו ובהפגנת השמאל אמש במודיעין קראו המפגינים למותי ולמות רעייתי שתהיו בבית הקברות כבר בשנה הבאה".

נתניהו תקף: "עד עכשיו אף אחד מראשי האופוזיציה לא ראה לנכון לגנות את הדברים החמורים הללו. אני קורא להם לעשות זאת ולהצטרף אלינו להרגעת הרוחות בעם".

נתניהו הוסיף: "אני מצפה מגורמי אכיפת החוק לפעול בתוקף נגד ההסתה ולבוא חשבון אם המסיתים. עד עכשיו לא נעשה כמעט שום דבר משמעותי נגד ההסתה הפרועה הזו. החופש להפגין הוא לא החופש להסית".

בתוך כך, בכניסה לישיבת הממשלה נשאלו השרים האם על הממשלה לכבד את פסיקת בית המשפט העליון במידה והשופטים יחליטו להתערב בחקיקת יסוד. השרים יואב גלנט, גילה גמליאל ומשה ארבל השיבו כי על הממשלה להרכין ראשה ולכבד את הפסיקה.

מנגד, השר יצחק גודקנופף השיב: "נשב ונחליט יחד". סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין סירב להשיב על השאלה ושר התקשורת שלמה קרעי אמר לעיתונאים: "אתם עומדים במקום הלא נכון כדי לשאול את השאלה הזאת. אני מציע, תתקפלו מכאן אחרי ההצהרה הראשונה של רה"מ נתניהו, תלכו לבג"ץ ותשאלו אותם האם הם מתכננים לכבד את הדמוקרטיה במדינת ישראל".

בנימין נתניהו ישיבת ממשלה הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד