ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
עשרות פיגועים סוכלו

ראש המוסד מאיים: נגבה מחיר כבד מאיראן, גם בטהרן

בנאום באוניברסיטת רייכמן ראש המוסד דדי ברנע מאיים על איראן ומגלה על סיכולים: "בשנה האחרונה סיכלנו 27 פיגועים שתוכננו נגד ישראלים ויהודים ברחבי העולם, כולל קפריסין, טנזניה והודו"

ראש המוסד מאיים: נגבה מחיר כבד מאיראן, גם בטהרן
ראש המוסד דדי ברנע בנאום באוניברסיטת רייכמן צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ראש המוסד דוד ברנע נאם היום (ראשון) בפתיחת הכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור. בפתח דבריו, התייחס ראש המוסד לחסרונו של שבתי שביט ז"ל בכנס, והביע תנחומיו על "לכתו של אדם מיוחד ומפקד נדיר".

בנאומו התמקד ברנע באיומים הנשקפים על ישראל מצד איראן, ובראשם האיום הגרעיני, התעצמותה במרחב האזורי, והטרור המדינתי האיראני אשר אליו התייחס בהרחבה, לנוכח הרחבת הניסיונות האיראנים לממש פיגועים.

בנאומו חשף ברנע את צביעותה של איראן והדגיש את המחירים שייגבו מאיראן, כולל מההנהגה האיראנית, על הניסיונות לפגע ביהודים וישראלים: "אני אומר מעל במה זו שפגיעה בישראלי או ביהודי, בכל דרך, אני מדגיש בכל דרך, באמצעות פרוקסי או איראני, תוביל לפעילות מול האיראנים ששיגרו את הטרוריסטים וגם מול מקבלי ההחלטות - מהדרג המבצע ועל המפקדים שאישרו את הפעולה ליחידות הטרור. ואני מתכוון לכך. מחירים אלו יגבו ‏בעומק איראן, בלב טהראן".‏

במסגרת דבריו הציג ברנע סרטון החושף את המעורבות האיראנית העמוקה בטרור ברחבי העולם, ובו הודאות טרוריסטים שנשלחו לפגע בישראלים ויהודים על ידי ארגוני מודיעין וביטחון רשמיים. אלו חושפים את טביעת האצבע האיראנית בפעילות טרור וממחישים, כי איראן אינה יכולה להכחיש אחריותה לטרור, גם כשהיא מסתתרת מאחוריי מבצעים שאינם איראנים.

ראשי הטרור האיראני

"למשטר האיראני אין יותר מרחב הכחשה ובעיקר- אין לו חסינות", הדגיש ברנע בנאומו.

ברנע עמד על החשיבות הרבה בגיבוש "ברית התקפית" בינ"ל למול איראן, שתפעל לריסונה בכל המישורים ותגבה ממנה מחיר כלכלי, מדיני ומשפטי על פעילותה בגרעין, במרחב האזורי ובטרור.

בדבריו קרא למדינות העולם החופשי להפסיק להבליג לאיראן על התנהלותה, וברך את ארה"ב על פעילותה הנחרצת להבטחת חופש השיט באזור המפרץ למול הטרור שאיראן שבה לקדם במרחב הימי.

כמו כן, התייחס ברנע בנאומו בהרחבה לסיבות שהובילו את המשטר האיראני לתחושת ביטחון גבוהה יותר בשנה החולפת, ובהן עסקאות האמל"ח שאיראן ביצעה עם רוסיה, והדיכוי של מחאות החיג'אב. בהקשר לכך אמר: "ככל שגובר הביטחון העצמי האיראני כך גוברים מאמציו להפיץ טרור בכל רחבי העולם מתוך תחושה שהמחיר שישלם לא יהיה גבוה".

ראש המוסד: "הגיעה השעה לגבות מחיר באופן שונה.‏ המסר שלנו חד, ברור ונחוש, לאלו שהחליטו על שיגור החוליות - היו בטוחים שנגיע אליכם, והצדק יעשה ויראה. זה כבר הוכח בעבר, בעתיד נעלה מדרגה"

על רקע השיח בין איראן למערב בסוגיית הגרעין: "לא נוכל להרשות שלאיראן יהיה נשק גרעיני לעולם, ולא יהיה נשק גרעיני לאיראן. לקהילה הבינלאומית אסור להשלים עם העובדה, שמה שמפריד את איראן מהעשרה לרמה צבאית – זו החלטה בלבד"

ראש המוסד דדי ברנע גילה גם על סיכולים שהמוסד ביצע: "בשנה האחרונה סיכלנו 27 פיגועים שתוכננו נגד ישראלים ויהודים ברחבי העולם, כולל קפריסין, טנזניה והודו".

עוד אמר: "למשטר האיראני אין יותר מרחב הכחשה ובעיקר- אין לו חסינות.‏ המסר שלנו חד, ברור ונחוש, לאלו שהחליטו על שיגור החוליות - היו בטוחים שנגיע אליכם, והצדק יעשה ויראה. זה כבר הוכח בעבר, בעתיד נעלה מדרגה.‏ זהו טרור מדינתי – שיהיה ברור, מדובר בדירקטיבה מדינתית של המנהיג, המימון הוא מדינתי, והתכנון והביצוע הם של גופי הביטחון והמודיעין המדינתיים. ‏בשנה זו, איראן סיפקה המחשות לשימוש המדיני והפוליטי שהיא עושה בטרור בארבעה מישורים: הפנימי, האזורי, הבינ"ל והימי. ‏במישור הפנימי - כפי שאמרתי למשטר אין גבולות, והוא נוקט בטרור אפילו נגד בני עמו, נגד נשים וילדות וכל זה על מנת לדכא התקוממות בעם שלו. ‏המשטר הפעיל טרור כדי לחסל את גופי התקשורת והעיתונאים שביקרו אותו. הבולט ביותר שבהם הינו ערוץ איראן-אינטרנשיונל שמנהליו נתונים לאיומי טרור אימננטיים".

לסיום אמר: "הרשו לי לצטט משפט פרסי חכם - "לעולם אל תפתח דלת שאתה לא יכול לסגור מחדש" והמבין יבין.‏ ערב חגי תשרי אנו רואים את הטרור העולמי זוקף את ראשו באופן מטריד. נמשיך לפעול במגוון שיטות ותחבולה להגנה על מדינת ישראל ואזרחיה. "חשף ה' את זרועו לעיני כל הגויים וראו כל אפסיי ארץ את ישועת אלוהינו"‏ מבקש לסיים בברכת שנה טובה, כתיבה וחתימה טובה. תכלה שנה וקללותיה - תחל שנה וברכותיה".

ראש המוסד איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד