ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
ציון דרך היסטורי

לראשונה: משלחת ממשלתית של ישראל ביקרה בסעודיה

משלחת של נציגי משרד החוץ, החינוך ורשות העתיקות לוקחת חלק בשעות אלו בכנס של אונסק"ו הנערך האדמת סעודיה. זוהי הפעם הראשונה בה משלחת ישראלית רשמית לוקחת חלק בכנס סעודי

לראשונה: משלחת ממשלתית של ישראל ביקרה בסעודיה
סעודיה צילום: Pixabay

משלחת ישראלית רשמית המורכבת מנציגים של משרד החוץ, החינוך ורשות העתיקות לוקח חלק בכנס אונסק"ו שנערך על אדמת סעודיה בשעות אלו. עמיחי שטיין דיווח ב'כאן 11' כי משרדי הממשלה הרלוונטיים סירבו להתייחס לידיעה.

בסוכנות הידיעות AP דווח כי זוהי הפעם הראשונה אי פעם בה משלחת ישראלית רשמית לוקחת חלק בכנס סעודי - זאת על רקע ההידברות בין המדינות דרך הבית הלבן לקראת הסכם נורמליזציה.

עוד דווח כי בביקור לוקח חלק ראש רשות העתיקות הישראלי ומספר דיפלומטיים ישראלים - שטרם ברור אם יפגשו עם אישים סעודים שונים.

לפני כשבוע דווח כי גורמים רשמיים סעודים אומרים שהם מנסים להבטיח את תמיכתו של אבו מאזן בקשרים עם ישראל, עם לגיטימציה לכל הסכם שבסופו של דבר ימנע כל האשמות שהממלכה תקריב את המאמצים הפלסטיניים להקמת מדינה עצמאית כדי לקדם את מטרותיה.

ההכרה בישראל רגישה במיוחד עבור סעודיה, משום שהיא מחזיקה את האתרים הקדושים ביותר לאסלאם, מה שמקנה לה מעמד מיוחד בעולם המוסלמי, שבו המדינה הפלסטינית נותרה קונצנזוס.

סעודיה נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד