ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024
תומכים מפתיעים

המחלוקת בעליון סביב רצון הממשלה לדחות את הדיון על עילת הסבירות

בבית המשפט העליון התעוררה מחלוקת בטרם התקבל הסירוב לבקשת הממשלה לדחות את הדיון על צמצום עילת הסבירות. לדעת אלו שהסכימו לדחייה הצטרפו ככל הנראה השופטים וילנר ופוגלמן

המחלוקת בעליון סביב רצון הממשלה לדחות את הדיון על עילת הסבירות
בית המשפט העליון צילום: פלאש 90

בדיון שנערך בקרב שופטי בית המשפט העליון התעוררה מחלוקת סביב הסירוב לבקשת הממשלה לדחות את הדיון על צמצום עילת הסבירות, כך פורסם ב'חדשות 12'.

לאגף השמרני שתמך בדחיית הדיון הצטרפו ככל הנראה השופטים עוזי פוגלמן ויעל וילנר. יחד עם זאת אחרי שנשיאת העליון אסתר חיות קישרה בין מועד הדיון לבין סיום כהונתה, שופטים אחרים בחרו להסיר את תמיכתם מהדחייה.

מבית המשפט העליון נמסר בתגובה: "כבכל בקשה התקיימה גם בעניין זה התייעצות בין השופטים וההחלטה שניתנה פה אחד מדברת בעד עצמה".

ביום שישי הגישה הממשלה את תגובתה לעתירות נגד החוק לצמצום עילת הסבירות, לקראת הדיון בבג"ץ שצפוי להיערך ביום שלישי הקרוב. במסמך בן 90 העמודים הממשלה טוענת כי בית המשפט צריך להימנע מהתערבות בחוקי יסוד ואף הזהירה כי פעולה זו "עלולה להביא להיפוך סדרי שילטון".

בתשובתה, מבהירה ממשלת ישראל כי "אין לבית המשפט הנכבד סמכות לדון בתוקפם של חוקי יסוד, ולכן תגובת הממשלה ממוקדת אך ורק בעניין זה. ממשלת ישראל סבורה כי דין השאלה העקרונית בעניין הסמכות לדון בחוקי יסוד - לדחייה".

עילת הסבירות בית המשפט העליון הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד