ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024
מתווה הנשיא

נתניהו הסכים: נוסח עילת הסבירות החדש נחשף

במסגרת המתווה שנידון בימים אלו בבית הנשיא הסכים נתניהו לנוסח ריכוך לעילות הסבירות, לפיו העילה תבוטל בעניין מינוי שרים ומדיניות של הממשלה - אך תישאר בעניין הדחות של מינויים מקצועיים

נתניהו ולוין במליאה
נתניהו ולוין במליאה צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

לאחרונה הגיעו נציגי ראש הממשלה בנימין נתניהו לשיחות בבית הנשיא סביב מתווה פשרה של הרפורמה המשפטית להסכמות על נוסח מחודש של ריכוך עילת הסבירות, כך פורסם ב'וואלה'.

הנוסח המחודש של החוק יצמצם את השימוש בעילת הסבירות, שלא תחול על מינוי שרים ומדיניות הממשלה. יחד עם זאת, העילה כן תחול באשר להחלטות אודות הדחה והפסקות כהונה של אנשי מקצוע ממשלתיים. מינויים מקצועיים ישפטו באמות מידה של שרירותיות וגחמתיות שיעוגנו בחוק.

בשבוע שעבר דחה שר המשפטים יריב לין את מתווה הפשרה בריאיון לקול ברמה ואמר: "אי אפשר להסכים להצעת הפשרה החדשה, היא לא משנה את הדבר הבסיסי הנדרש בשינוי בוועדה לבחירת שופטים".

עוד אמר: "אין שום שינוי אצל ראש הממשלה בעניין הרפורמה, למרות כל הפרסומים. אני מקבל גיבוי מוחלט מנתניהו".

על פי המסמך שהעבירו בליכוד לבית הנשיא, בתקופת הביניים של 15 החודשים הבאים יחוקק תיקון לחוק יסוד החקיקה והשפיטה שלפיו תידרש תמיכת 80 ח"כים לשינויים בהם.

זאת למעט מקרים שבהם בית המשפט העליון נגד חקיקה הנוגעת לראש הממשלה, הממשלה והכנסת שאז יהיה צורך רק ברוב של 61. מטרת הסעיף להוות "תעודת ביטוח" לאופוזיציה מפני המשך הרפורמה, ולקואליציה - מפני פסילת חוקי הנבצרות או הסבירות.

עילת הסבירות בית המשפט העליון בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד