י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"לא נירתע מול האיומים"

התנגשות בין השר קרעי ל'כאן': "מכין את הקרקע להשתלטות"

שר התקשורת שיגר מכתב חריג ותקיף לראשי התאגיד, שבו דרש הסברים לציוצים שבהם תקפו עיתונאים ובכירים בתאגיד 'כאן' את שרי הממשלה. המנכ"ל ויו"ר המועצה הגיבו: "איום של ממש לפזר את מועצת התאגיד ולהחליף את הנהלתו". גם הערוצים המתחרים 12 ו-13 הגיבו מצידם בחריפות

התנגשות בין השר קרעי ל'כאן': "מכין את הקרקע להשתלטות"
שלמה קרעי/אולפן תאגיד כאן צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שר התקשורת שלמה קרעי שיגר היום (ראשון) מכתב חריף לחברי מועצת תאגיד השידור הישראלי 'כאן', בגין מה שהוא מכנה "הפרת הוראות חוק השידור הציבורי בשידורי התאגיד". במכתב מנה השר קרעי כמה דוגמאות מתכני הערוץ, אשר לשיטתו עובר על חוק השידור הציבורי "באופן בוטה".

בין הדוגמאות שעלו במכתב, ביקש השר תשובות לטענות שבכירים בתאגיד התבטאו בפומבי באופן "שאינו עולה בקנה אחד עם אופיו של השידור הציבורי ולעיתים אף בניגוד לחוק".

השר קרעי מונה בין היתר את הכתב לענייני ערבים ב'כאן', ערן זינגר, שכתב אמש בחשבון הטוויטר: "מה בעצם לא היה נכון בדברים של שקמה?", זאת בהתייחסות לדבריה של פרופ' שקמה ברסלר שקראה לשרי הממשלה "נאצים". גם דן ביילסקי, עורך בחדשות 'כאן 11' כתב בטוויטר: "בנימין נתניהו איבד את כשירותו והורס את מדינת ישראל, מלחמת אזרחים עכשיו".

יו"ר המועצה של 'כאן - תאגיד השידור הישראלי', גיל עומר והמנכ"ל גולן יוכפז הגיבו וכתבו במכתב לשר: "אין לראות במכתב חסר התקדים ששלח שר התקשורת אלא איום של ממש לפזר את מועצת תאגיד השידור, להחליף את הנהלתו ולהשתלט על הארגון ותכניו. כל זאת רק משום שתאגיד השידור אינו מתיישר עם הקו שמבקש השר להשליט על התקשורת הישראלית. לא נירתע מול האיומים. נמשיך בעבודתנו במקצועיות, גיוון דעות וניקיון כפיים.

"תאגיד השידור הישראלי, זכה בחודשים האחרונים בכל סקר במדדים הגבוהים ביותר במדרגי אמון הציבור, והיקפי הצפייה והאזנה בכל הפלטפורמות שלו, שממשיכים לעלות כל העת בעקביות - מדברים בעד עצמם".

הערוצים רשת 13 וקשת 12 הגיבו למכתבו של שר התקשורת לחברי מועצת התאגיד ומסרו: "השר קרעי סיפק היום הצצה לאיך שעלולה להיראות התקשורת הישראלית ביום שתעבור הרפורמה שהוא מקדם - חלשה, צייתנית ובעיקר מוכפפת לאינטרסים הפוליטיים של השלטון. השר פועל להטלת קנסות, פגיעה כלכלית, פיזור הרשויות העצמאיות הפועלות כיום ולהקמת מועצת פיקוח בשליטתו. השר רוצה לשלוט גם במועצת התאגיד ועד כדי צנזורה על תגובות עיתונאים בטוויטר. מימוש תכניתו של קרעי משמעה - השתלטות כוללת על התקשורת החופשית בישראל".

כאן 11

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד