ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
מעל 300 יום בבידוד

משפחתו של דיפלומט המוחזק בשבי איראן מתחננת לשחרורו

משפחתו של דיפלומט האיחוד האירופי המוחזק בשבי איראן מעל 500 יום מתחננת לשחרורו המיידי. יוהאן פלודרוס מציין את יום הולדתו ה-33 במעצר, קרובי משפחתו בשוודיה אומרים "הוא צריך להיות איתנו לחגוג את יום ההולדת שלו"

משפחתו של דיפלומט המוחזק בשבי איראן מתחננת לשחרורו
יוהאן פלודרוס צילום: Iran international

משפחתו של דיפלומט שוודי של האיחוד האירופי המוחזק בשבי באיראן במשך יותר מ-500 ימים קראה לשחרורו המיידי, כשהוא מציין את יום הולדתו בכלא בטהרן.

"היום ביום הולדתו ה-33 של יוהאן, הוא צריך להיות איתנו לחגוג. יש לשחרר אותו מיד ולאפשר לו לנסוע הביתה", כתבה משפחתו של יוהאן פלודרוס בהצהרה, ופרסמה תמונה שלו שצולמה במהלך שיחת הווידאו היחידה עם משפחתו שהאיראנים אישרו לצלם.

פלודרוס נעצר ב-17 באפריל 2022 בשדה התעופה של טהראן כשהיה בדרכו הביתה בשוודיה מטיול עם חברים.

הדיפלומט שבדי, שעבד בבריסל עבור משלחת האיחוד האירופי לאפגניסטן מאז ספטמבר 2021, מוחזק בכלא אווין הידוע לשמצה בטהרן.

איראן הודיעה ביולי אשתקד כי עצרה אדם בחשד לריגול, שבועיים לאחר שאזרח איראני קיבל מאסר עולם בשוודיה על תפקידו בהוצאות ההמוניות להורג של אלפי מתנגדים של המשטר האיראני ב-1988.

בית משפט בשטוקהולם - שוודיה העמיד לדין ראש הכלא האיראני לשעבר, חמיד נורי, בגין "פשעים מחמירים נגד החוק הבינלאומי" ו"רצח".

"יוהאן הפך לעוד קורבן של הדפוס המדאיג של איראן של לקיחת אזרחים זרים כבני ערובה למטרות פוליטיות", מסרה משפחתו.

"התנאים שבהם יוהאן מוחזק בכלא, אינם מקובלים ומפרים את המינימום הסטנדרטי של הכללים שקבע האו"ם לטיפול באסירים", מסרה משפחתו. "הוא בילה מעל 300 ימים בבידוד".

פלודרוס זכה לביקורים קונסולריים מעטים מאוד, האחרון לפני שישה חודשים, והותר לו בממוצע שיחת טלפון קצרה אחת בחודש מאז פברואר 2023, כך דיווח ערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל'.

"הוא היה צריך לשבות רעב כדי שיאפשרו לו לבצע כמה מהשיחות האלה, שצריכות להיות באנגלית ובמעקב" מסרה המשפחה. שיחת הווידאו היחידה התקיימה ניתנה ב-7 באוגוסט השנה. בתחינה נואשת במהלך שיחת הווידאו, יוהאן ביקש לעשות מה שאפשר להחזירו הביתה.

איראן האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד