א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"חשופה בצורה מסוכנת"

חששות שקיצוצים יפגעו בחיל האוויר להגן על בריטניה

חששות שקיצוצים בתקציב הביטחוני בבריטניה יגרמו לחיל האוויר הבריטי להישאר חסר אונים. בריטניה נותרה "חשופה בצורה מסוכנת" בגלל קיצוצים. כך מזהיר דו"ח מטריד

מטוס קרב בריטי
מטוס קרב בריטי צילום: Pixabay

האם צי מטוסי הקרב של בריטניה יכול להגן על בריטניה במלחמה כוללת? לפי הדיווחים בבריטניה, הפלישה של רוסיה לאוקראינה הביאה לקיצוצים. קבוצת חברי פרלמנט מכמה מפלגות מזהירה שהצי "פשוט קטן מדי" כדי לעמוד ב"רמות ההתשה" אם יתרחשו במלחמה גדולה.

הם קוראים לממשלה להגדיל בדחיפות את החיל, הם טוענים כי להחלטה להוציא את מטוס ההרקולס משירות תהיה "השפעה מיוחדת" על הכוחות המיוחדים. טוביאס אלווד, יו"ר ועדת ההגנה, אמר: "היכולת לשלוט בשמיים היא קריטית".

"מאז המלחמה הקרה, הצי של חיל האוויר המלכותי ירד רק לשליש מגודלו הקודם. החיל העדיף איכות על פני כמות, והותיר אותנו עם צי של מטוסי קרב בעלי מפרט גבוה ויקר, אך עם זאת נמוך באופן מדאיג במספרם".

חברי הפרלמנט חוששים גם שהאימונים במטוסים מהירים נעצרו בגלל מחסור במטוסים, 50 מיליון פאונד מושקעים בשליחת טייסים להתאמן בחו"ל בשל מחסור במטוסים בבריטניה.

טוביאס אלווד, חבר הפרלמנט של בריטניה אמר: "הפלישה של רוסיה סימנה את תחילתו של עידן אפל ומסוכן יותר עבור אירופה. אם משרד ההגנה מסרב לראות את הכתובת על הקיר ולא יצליח לבצע השקעה מספקת, יש זמנים סוערים לפנינו".

 

אוקראינה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד