ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
עוקפות את הסנקציות של ארה"ב

איראן מרוויחה מיליארדים מיצוא נפט: כמו גם רוסיה וסין

איראן עוקפת את הסנקציות של ארה"ב ומרוויחה מיליארדים מיצוא נפט. גם רוסיה וסין מרוויחות כסף. חברות רוסיות וסיניות לקחו חלק בתערוכת הנפט של איראן לאחרונה

איראן מרוויחה מיליארדים מיצוא נפט: כמו גם רוסיה וסין
מיכלי נפט: אילוסטרציה צילום: Pixabay

מספר רב של חברות רוסיות וסיניות השתתפו בתערוכת הנפט של איראן, המנוהלת על ידי חברת הנפט הלאומית האיראנית, המעורבת במימון ארגון טרור בטהרן האחראי לרציחות של יותר מ-600 חיילים אמריקאים, כך דיווחה רשת 'פוקס ניוז'.

ארגון הנפט האיראני הלאומי מממן את משמרות המהפכה האיסלאמיים של איראן.

מקור שהשתתף בתערוכת הנפט ה-27 של איראן בטהראן במאי האחרון אמר לרשת, "היה יותר אבטחה מאשר בעבר" ו"אפשר היה לראות אנשי אבטחה עם אוזניות". הגורם אמר שלמצב יש "תחושה לא נוחה" וציין כי "מאבטחים נכחו כאשר ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית נכנס".

ארגון האנרגיה האטומי של איראן שולט על תוכנית הגרעין של המדינה, כולל בניית פצצת אטום.

המקור אמר שנציגים ממשמרות המהפכה האסלאמית נכחו בתערוכת הנפט. ממשל טראמפ ב-2019 הכיר במשמרות המהפכה כארגון טרור זר בשל תפקידו ברצח של יותר מ-600 חיילים אמריקאים במזרח התיכון מאז 2003.

לדברי המקור, "בעיקר חברות רוסיות וסיניות" ו"מעט מאוד חברות אירופיות, שלוש או ארבע" נכחו בתערוכת הנפט של איראן. חברה גרמנית אחת מסרה לפוקס ניוז, שהיא נכחה.

המקור מנה שמות של חברות מערביות שהיו להן דוכנים בתערוכה, כולל חברות מספרד, גרמניה, אוסטריה וטורקיה.

כשנשאל אם ממשלת ארה"ב תנקוט סנקציות נגד החברות, דובר משרד החוץ האמריקאי אמר בהצהרה כי "ארה"ב עוקבת מקרוב אחר עסקאות באיראן בשוק הנפט העולמי, וננקטות פעולות רבות נגד אלו שמתחמקים מהסנקציות ברחבי העולם תחת ממשל ביידן".

 

איראן ארצות הברית סין רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד