ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
חמאס מול הרשות הפלסטינית

קרבות פוליטיים מרחיקים משפחות בעזה מלעבור לבתים חדשים

משפחות בעזה חיכו שנים כדי לעבור לבתים חדשים, אך קרבות פנים פוליטיים מרחיקות אותן מלהיכנס לבתים. היריבות המתמשכת בין חמאס לרשות הפלסטינית היא לב הבעיה. אין הסכמה מי זכאי לדירה. 1,400 דירות נבנו והן ממתינות לדיירים

קרבות פוליטיים מרחיקים משפחות בעזה מלעבור לבתים חדשים
בית שהותקף בעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

פרויקט דיור רחב ידיים, בעלות של 500 מיליון דולר בעזה במימון מצרים, עורר תקוות במאות משפחות נזקקות שאיבדו את בתיהם בסכסוך עם ישראל.

אבל שבועות לפני השלמת הבניינים, אין הסכמה מי זכאי לדירה. 1,400 דירות נבנו והן ממתינות לדיירים. לא ברור עדיין איך מגישים בקשה לדירות, מאחר וחמאס והרשות הפלסטינית מתווכחים מי יהיה אחראי, כך מדווח אתר 'פוליטיקו'.

"לאף אחד לא אכפת", אמר מוחמד זורוב בן ה-31, והאשים את שני הצדדים בעיכובים. "הם יושבים מתחת למזגנים עם הילדים שלהם ולא אכפת להם מאיתנו".

בני הזוג זורוב נמנים עם כ-2,000 משפחות, (כ-12,000 בני אדם), שבתיהם נהרסו במהלך הלחימה עם ישראל בשנים האחרונות, כך לפי משרד השיכון של עזה. עוד 90,000 אנשים חיים בבתים שניזוקו שלא תוקנו.

כלכלה מקרטעת עקב מצור ישראלי-מצרי, הבידוד הבינלאומי של חמאס והיעדר מימון מהקהילה הבינלאומית, כולם יחדיו מעכבים את מאמצי השיקום. אבל מאחורי כל הבעיות הללו עומדת היריבות המתמשכת בין חמאס לרשות הפלסטינית.

בשנת 2007, ארגון חמאס שמתנגד לקיומה של ישראל, תפס את השליטה בעזה מידי הרשות הפלסטינית שנה לאחר שניצח בבחירות לפרלמנט. ההשתלטות האלימה הותירה את הרשות הפלסטינית בשליטה רק באזורים אוטונומיים למחצה בגדה המערבית. שני בכירים מצריים אישרו שמצרים עובדת עם הפלגים הפלסטיניים היריבים על הפרויקט. לדבריהם, מצרים קראה לצדדים להקים ועדה משותפת שתפקח על חלוקת הבתים, אך התקדמות מועטה הושגה בנושא.

"למרבה הצער, כל צד רוצה לשלוט בתהליך", אמר פקיד אחד, וציין כי הנושא עלה בדיונים במהלך ביקורו האחרון במצרים של אבו מאזן. "זה לא פרויקט לא לחמאס ולא לפתח, זה לעם הפלסטיני".

שני הפקידים המצריים דיברו בעילום שם מכיוון שלא היו מורשים לדבר עם התקשורת.

 

 

מצרים חמאס אבו מאזן הרשות הפלסטינית עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד