כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
המשפחה והשכנים לא נרגעים

מחדל השריפה: "הבן אדם מת לי מול העיניים. אני כל היום בוכה"

ביום חמישי לאור יום ולעיני שכניו, נשרף למוות אברהם ברוך ז"ל בן ה-65 על חלון ביתו בערד, לאחר שסולם הכיבוי לא הגיע לחלון שלו בקומה הרביעית | אחייניתו: "לא יאמן ששולחים משלחת כיבוי למרוקו אבל בערד אין ציוד ואין כבאים. אין אפילו סולם. לא משחררים לנו את הגופה כי רוצים לנתח אותה, מה יש לבדוק?" 

מחדל השריפה: "הבן אדם מת לי מול העיניים. אני כל היום בוכה"
אברהם ברוך ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

משפחתו של אברהם ברוך ז"ל, בן 65 מערד, שנספה בשריפה ביום חמישי האחרון בדירתו בקומה הרביעית, לא נרגעת מהתיעודים והמחזות הקשים שמעידים את שעבר עליו עד למותו המחריד לעין השכנים ועוברי האורח חסרי האונים כמותו.

שרית חתמי, אחייניתו של אברהם אמרה בראיון לרשת ב': "זו הייתה רשלנות פושעת מהרגע הראשון. לא היה לו סיכוי עם האמצעים שהיו שם. מתחנת ערד הגיעו שני כבאים עם כבאית מסכנה. במשך עשר דקות הוא זעק והוא חירש. בסרטון בטוויטר ראיתי את נפנוף הידיים שלו כי הוא כבד שמיעה".

עוד הוסיפה חתמי: "לא יאמן ששולחים משלחת כיבוי למרוקו אבל בערד אין ציוד ואין כבאים. אין אפילו סולם. לא משחררים לנו את הגופה כי רוצים לנתח אותה, מה יש לבדוק? ראו בכל סרטון איך הוא מת בשריפה, אנחנו רוצים להביא אותו לקבורה ואח"כ נשקול את צעדינו".

אברהם ז"ל, נספה בעודו ישב על החלון בקומה הרביעית עד שמת מחנק. סולם הכיבוי הגיע רק עד הקומה השנייה, וברוך זעק מול אנשים שצילמו את מותו. ידין שטרית, אזרח שניסה להציל מהדירה את אברהם אמר: "לא יכול להיות שאין סולם. אם הייתה שם אמא עם הרבה ילדים?".

שטרית, היה עד לשריפה ועל כך הוא אמר לרשת ב': "מבקש לא להאשים לרגע אף כבאי. הם עשו כל מה שיכלו. כבאי אחד היה ממוגן כולו והוא זה שעלה למעלה, רק הבעיה שעלה בלי צינור מים. הבן אדם הזה מת לי מול העיניים. זה היה מחזה מזעזע, מאז אני כל היום בוכה".

זירת האסון. צילום: דוברות: מתנאל בושרי, כב"ה מחוז דרום. 

ניסן בן חמו, ראש העיר ערד טען כי "היו לנו שריפות שנגמרו בנס גדול, המקרה הזה מראה לנו שלא לעולם חוסן, אם לא יתעסקו באמצעים מצילי חיי אדם במקום להתעסק בשטויות". לפני שנה בערד נחנכה כבאית עם סולם ארוך, אבל היא הועברה למועצת תמר למלונות ים המלח.

לפ הדיווח ב'כאן', מועצת תמר נחשבת לאחת מהמועצות העשירות בישראל, והיא מקבלת המון תרומות ומיסים מכל המלונות. זאת למרות מספר התושבים מהקטנים ביותר שיש וכך בעיר כולה אין כבאית עם סולם שארוך מגובה שתי קומות. בכל מחוז הדרום מאילת ועד אשדוד, ישנן שש כבאיות כאלה בלבד.

אברהם ברוך שריפה בערד נשרף למוות שריפה בדירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד