ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
שיגר מסר ברור לרש"פ

ראש המל"ל: "מנהלים שיחות עם הפלסטינים על ההסכם עם סעודיה"

ראש המל"ל צחי הנגבי התייחס לאפשרות שישראל וסעודה יחתמו בקרוב על הסכם נורמליזציה ואמר כי: "בשבועות ובימים האחרונים האמריקאים אומרים לנו שהסיכויים לכך - לא מבוטלים". הנגבי חשף כי החל לנהל בחודשים האחרונים שיחות עם גורמים פלסטינים בנושא במטרה לקדמו

ראש המל"ל: "מנהלים שיחות עם הפלסטינים על ההסכם עם סעודיה"
צחי הנגבי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש המועצה לביטחון לאומי צחי הנגבי התייחס היום (שני) בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן למגעים מול סעודיה ואמר: "בשבועות ובימים האחרונים האמריקאים אומרים לנו שהסיכויים לא מבוטלים. ההערכה שלנו - שכנראה יש מתחמי הסכמה שהולכים ומתרחבים בשורה של סוגיות".

הנגבי חשף כי החל לנהל בחודשים האחרונים שיחות עם גורמים פלסטינים, במסגרת המאמצים להשגת הסכם נורמליזציה עם סעודיה: "זה שיח ראשוני מסוגו לפחות עשור, שבו הנציגים מדברים בצורה מאוד פתוחה על מה שהם רוצים", אמר.

לטענתו, "יש פרי לשיח עם הפלסטינים, יש להם הבנה הפעם הם לא ייתנו להסכמים האלה לחמוק מהידיים שלהם. אנחנו מאוד בעד 'מרכיב פלסטיני משמעותי' בהסכם ובלבד שלא תהיה פגיעה בביטחון ישראל".

הנגבי שיגר מסר מאיים לרשות הפלסטינית ואמר: "ביום שתתקבל החלטה בפורום משפטי נגד לוחם, מפקד או קצין שלנו - ננתק את הקשרים המדיניים והביטחוניים עם הרשות הפלסטינית מיד. אנחנו לא נבקש מחיילי צה"ל שיגנו עליהם מפני הג׳יהאד או החמאס. גם הם חיים ביהודה ושומרון, וחיילי צה״ל שומרים גם על קיומה של הרשות הפלסטינית. אם לא נעשה את זה - גורלם יהיה כמו בעזה שהשליכו אותם מהגגות. ראו הוזהרתם", הבהיר.

 

צחי הנגבי סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד